Udział liderującej TVP1 w okresie od 7 do 13 marca 2016 roku zwiększył się o 0,12 pkt. proc. do 11,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,24 pkt. proc. i wyniósł 11,17 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat. Wynik tej stacji to 10,94 proc., po spadku o 0,08 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,51 proc.; w dół o 0,26 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (4,02 proc.; do góry o 0,40 pkt. proc.), TV4 (3,70 proc.; + 0,45 pkt. proc.), Puls 2 (1,89 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Stopklatka TV (1 proc.; + 0,01 pkt. proc.) i Nickelodeon (0,82 proc.; + 0,06 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zmniejszyła udział o 0,35 pkt. proc. do 14 proc. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,06 proc., po spadku o 0,89 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,42 proc., po wzroście o 0,13 pkt. proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Dwójka (w dół o 0,18 pkt. proc. do 7,35 proc.).Warto dodać, że sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł zaledwie 14,77 proc., czyli tylko minimalne więcej, niż udział samego Polsatu.
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 7 marca oglądało 6,65 mln widzów.
Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który dwa dni później do Dwójki przyciągnął średnio 5,12 mln widzów.

Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz” Jedynki z widownią na poziomie 4,42 mln osób (emisja 10 marca), a oczko niżej znalazły się „Barwy szczęścia” - (4,13 mln widzów; emisja 7 marca w TVP2).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 07.03.2016 - 13.03.2016 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 07.03.2016 - 13.03.2016 - grupa 16-49











