TVP ABC nowym liderem wśród stacji dziecięcych w I półroczu. Kto na czele w grupie 4-12?

W I półroczu br. na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się teleTOON+.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP ABC nowym liderem wśród stacji dziecięcych w I półroczu. Kto na czele w grupie 4-12?

Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC w I półroczu 2016 roku wyniósł 0,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W porównaniu do I półrocza 2015 roku wynik ten zwiększył się o 9,44 proc. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała z drugiego.

Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 4,36 proc. do 0,75 proc.

Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 13,01 proc. i uplasował się na poziomie 0,52 proc.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 40 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,20 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 10.).

Z kolei największy spadek odnotował teleTOON+, który w zestawieniu był ostatni. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 33,90 proc. do 0,08 proc. udziału.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w I półroczu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem I półrocza 2015 roku zwiększył się o 4,80 proc. i wyniósł 10,53 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polo-tv-na-czele-kanalow-muzycznych-w-i-polroczu-traca-eska-tv-i-4fun-tv ##

Na drugim miejscu umocnił się TVN, którego udział wzrósł o 10,91 proc. i wyniósł 9,91 proc. Oczko niżej znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział zmalał o 2,28 proc. do 6,50 proc.

Czwarte miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 16,54 proc. do 5,96 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Pierwszą piątkę uzupełnia stacja TVP ABC, która rok wcześniej była czwarta. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 3,62 proc. do 5,32 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,61 proc. udziału; w dół o 6,99 proc.) i Nick Jr (4,25 proc. udziału; + 92,05 proc.).Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie 4+ było TVP ABC - jego udział zwiększył się o 16,32 proc. do 0,78 proc. Z kolei wśród dzieci w grupie od 4 do 12 lat najchętniej oglądany był Nickelodeon - wzrost o 0,61 proc. do 7,20 proc. udziału.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech