Telewizja Polska chwali się oglądalnością „Wiadomości” z własnego pomiaru, a innych programów i TVP Info - z badania Nielsena

W ostatnich dniach w TVP chwalono się wynikami „Wiadomości” z własnego pomiaru oglądalności, w którym program nadal wyprzedza „Fakty”. Jednocześnie podano dane z badania Nielsen Audience Measurement dotyczące oglądalności m.in. TVP Info oraz najpopularniejszych produkcji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W wtorek w TVP Info i „Wiadomościach” podano wyniki oglądalności tego programu w marcu według własnego pomiaru realizowanego przez Telewizję Polską (określanego jako model oglądalności rzeczywistej - MOR). W tym pomiarze główne wydanie „Wiadomości” miało średnio 2,7 mln widzów, „Fakty” TVN - 2,3 mln, a „Wydarzenia” Polsatu - 1,9 mln.

- W marcu „Wiadomości” znów daleko przed konkurencją! Dziękuję widzom, gratuluję zespołowi. Zapraszamy codziennie o 19:30 - podkreślił Jarosław Olechowski, szef programu, od stycznia br. pełniący też obowiązki dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Z tymi wynikami polemizował m.in. wydawca „Faktów” Robert Jastrzębski. Zwrócił uwagę, że według badania Nielsen Audience Measurement w minionym miesiącu „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info miały przeciętnie 2,81 mln widzów, a „Fakty” w TVN i TVN24 BiS - 3,07 mln.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-dziennikow-marzec-2018-fakty-liderem ##

Z kolei w środę w „Wiadomościach” pokazano materiał „Sukces wiosennej ramówki TVP”. - W minionym miesiącu telewizyjna Jedynka została liderem oglądalności rynku telewizyjnego wyprzedzając Polsat i TVN. Widzowie z uznaniem przyjęli wiosenne propozycje TVP - stwierdził w zapowiedzi Michał Adamczyk.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-marzec-2018-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

W materiale podano wyniki badania Nielsen Audience Measurement, nie wskazując tej firmy jako ich źródła. Podkreślono, że w marcu wśród 20 produkcji z najwyższą oglądalnością aż 19 to transmisje sportowe, seriale i programy pokazane w stacjach TVP. Ponadto średnia oglądalność minutowa TVP Info wzrosła w skali roku o 9 tys. widzów, a w przypadku TVN24 zmalała o 12 tys. Zaznaczmy, że ta druga stacja miała wyższy udział w rynku oglądalności od pierwszej (3,7 proc. wobec 3,21 proc.).

W relacji powtórzono też dane o oglądalności „Wiadomości” według własnego pomiaru TVP, oznaczając już go jako źródło.

W połowie marca w „Wiadomościach” pokazano dwa materiały podkreślające, że w pojedyncze dni według modelu oglądalności rzeczywistej program był najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym. Jednocześnie skrytykowano pomiar oglądalności prowadzony przez Nielsen Audience Measurement.

Z kolei Jarosław Olechowski na Twitterze zwrócił uwagę, że badanie oglądalności realizowane przez Nielsen Audience Measurement nie uwzględnia osób oglądających telewizję w miejscach publicznych, oraz zapytał, czy wzrost wyników TVN24 od początku marca to „zemsta za ujawnienie w TVP nowych wątków afery reprywatyzacyjnej czy premia dla nowego właściciela TVN”. - Podstawą dla rozliczeń branży reklamowej i mediowej jest pomiar oglądalności w gospodarstwach domowych - cóż, stacja benzynowa się nie do nich nie zalicza - odpowiedział Mikołaj Piotrowski z Nielsena.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zmalala-liczba-reklam-w-tvp-info-w-tvp1-i-tvp2-bez-zmian ##

Model oglądalności rzeczywistej TVP bazuje na danych od 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii, które przeliczane są według algorytmów opracowanych wspólnie ze specjalistami z SGH, tak żeby były reprezentatywne dla całego społeczeństwa. Ten pomiar nie spełnia jednak wymagań badania telemetrycznego i nie jest stosowany przez innych nadawców. Jacek Kurski przyznał, że TVP przy sprzedaży pakietów reklamowych musi rozliczać się w oparciu o dane Nielsen Audience Measurement, za to stawki przy sprzedaży czasu reklamowego z cennika zamierza ustalać zgodnie z wynikami własnego pomiaru. Publiczny nadawca ma umowę z Nielsenem obowiązującą do końca 2019 roku, zamierza ją wypełnić.

Za to Nielsen Audience Measurement zapewnił też, że panel badawczy firmy w przeciwieństwie do „return path data” wykorzystywanego przez Netię jest reprezentatywny dla całej populacji, ma dobrze opisaną demografię gospodarstw i osób, mierzy zachowania osób, wszystkich możliwych źródeł sygnału oraz wszystkie odbiorniki telewizyjne w gospodarstwie domowym. Firma podkreśliła też, że ponad 2 tys. gospodarstw domowych z panelu badawczego jest zlokalizowane w 91 proc. powiatów i jednej trzeciej gmin w kraju.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"