Telewizja Polska od lutego 2014 roku do rozliczeń z reklamodawcami stosuje grupę 16-59, wcześniej nadawca posługiwał się grupą 16-49.
Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, od początku 2022 roku biuro reklamy Telewizji Polskiej zacznie stosować nową grupą docelową - 7-74, czyli zacznie uwzględniać także widzów między 7 a 15 oraz 60 a 74 rokiem życia.
Zmiana obejmie wszystkie kanały należące do Telewizji Polskiej.
W piątek nie udało nam się uzyskać komentarza Eweliny Czuby, dyrektor biura reklamy TVP. Szczegóły planowanych zmian Telewizja Polska ma ujawnić w tym tygodniu.
Nie tylko TVP
TVP to drugi nadawca telewizyjny w Polsce, który od początku przyszłego roku poszerzy grupę docelową. Zrobi to również Telewizja Polsat, której grupa rozliczeniowa zmieni się z 16-49 na 16-59, czyli na taką którą do końca tego roku stosuje TVP.

- Osoby ze starszych grup wiekowych pozostają dłużej czynne zawodowo, są aktywnymi i atrakcyjnymi konsumentami. Z tej perspektywy zmiana grupy rozliczeniowej z A16-49 na A16-59 jest w pełni uzasadniona - komentował portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Szaniawski, marketing & pr director biura reklamy Telewizji Polsat.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jacek-kurski-tvp-zle-oceniana-dlaczego,7170070601426561a ##











