TVP organizuje drugą edycję „Heart of Europe”, aktualnie trwa nabór projektów do udziału w forum koprodukcyjnym

Od 14 do 17 listopada Telewizja Polska w Warszawie odbędzie się druga edycja Międzynarodowego Festiwalu Telewizyjnego „Heart of Europe”. Swoje projekty do udziału w forum koprodukcyjnym, które odbywać się będzie w ramach festiwalu, można zgłaszać do końca września.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP organizuje drugą edycję „Heart of Europe”, aktualnie trwa nabór projektów do udziału w forum koprodukcyjnym

Celem projektu „Heart of Europe” jest promocja twórczości telewizyjnej Europy Środkowo-Wschodniej, a także wzmacnianie roli mediów publicznych w Europie. Z kolei forum koprodukcyjne w ramach festiwalu służy nawiązaniu relacji i współpracy koprodukcyjnej twórców i przedstawicieli branży audiowizualnej w regionie.

Do udziału w forum koprodukcyjnym zaproszeni są twórcy z Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Gruzji, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Rumunii, Białorusi, Mołdawii i Bułgarii, którzy mogą zgłaszać swoje projekty w trzech kategoriach: film, serial i film dokumentalny.

- Sukces pierwszej edycji festiwalu „Heart od Europe”, który okazał się długo oczekiwaną i potrzebną inicjatywą dla nadawców publicznych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, skłonił nas do rozszerzenia tegorocznej, drugiej edycji festiwalu o nowe eksperckie wydarzenie, przeznaczone dla branży audiowizualnej - komentuje Marek Solon-Lipiński, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej TVP. - Istnieje potrzeba, aby stworzyć nową platformę współpracy w naszym regionie. Forum będzie okazją do nawiązania wielu nowych kontaktów i wymiany koprodukcyjnej, ale też do rozpoznania potencjału i potrzeb branży w naszym regionie - dodaje Solon-Lipiński

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-info-studio-nowe-panorama-teleexpress-przetarg-tvp,7169773601642113a ##

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Telewizyjnego „Heart of Europe” zostaną zaprezentowane produkcje polskie i międzynarodowe w sześciu kategoriach: film fabularny, serial fabularny, film i serial dokumentalny, rozrywka, produkcje przeznaczone dla dzieci i młodzieży oraz digital. Najlepsze audycje w tych kategoriach będą nagradzane przez międzynarodowe jury złożone z przedstawicieli uczestniczących w festiwalu nadawców. Druga edycja wydarzenia „Heart od Europe”  odbędzie się w Warszawie w okresie od 14 do 17 listopada 2022 roku. W tym samym czasie odbędzie się forum koprodukcyjne.

Projekty do udziału w forum koprodukcyjnym można zgłaszać do 30 września

Do udziału w forum koprodukcyjnym można zgłaszać projekty w trzech kategoriach: film fabularny, serial oraz dokument. Spośród nich powołana przez organizatorów komisja selekcyjna wybierze najlepsze projekty, które będą mogły zostać zaprezentowane podczas wydarzenia. Projekty filmowe na różnych etapach realizacji można zgłaszać do 30 września 2022 roku za pośrednictwem strony www.heartofeurope.tvp.pl.

- Wierzymy, że forum koprodukcyjne stanie się w Europie Środkowo-Wschodniej ważną przestrzenią wymiany i współpracy twórców, producentów, nadawców i instytucji kultury, stając się z czasem jednym z ośrodków kreacji nowych projektów filmowych i wykuwania się nowej jakości treści, które będą w stanie odpowiedzieć na rosnące potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku audiowizualnego i umożliwić podjęcie dialogu z partnerami spoza naszego regionu. Dzięki temu corocznemu wydarzeniu będziemy w stanie zbadać możliwości całego rynku i dokonać jego weryfikacji pod kątem wpasowania się i wniesienia nowego wkładu w europejski i światowy rynek telewizyjny - komunikuje Marek Solon-Lipiński, który kieruje przygotowaniami do festiwalu „Heart of Europe”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mateusz-matyszkowicz-jacek-kurski-tvp-wiadomosci-tvp-info-linia-programowa-maciej-orlos,7169772629100161a ##

W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"