Marketerzy zainteresowani obecnością w bloku reklamowym przy „M jak miłość” zapłacą do 64 tys. zł za emisję 30-sek. spotu (cena netto, bez rabatów). To 14 tys. zł więcej niż w lutym ub.r.
50 tys. zł kosztuje z kolei spot, który zostanie wyemitowany przy zawodach w skokach narciarskich w ramach zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu. Cena ta dotyczy bloków reklamowych przy konkursie indywidualnym na normalnej skoczni 10 lutego oraz na dużej skoczni 17 lutego. Jak podaje TVP, zawody odbędą się w dobrym czasie z perspektywy polskiego widza - w soboty od godziny 14.20.
Ceny reklam w blokach przy transmisjach z pozostałych dyscyplin są znacznie niższe - mieszczą się w przedziale od kilku do maksymalnie kilkunastu tys. zł. Biuro reklamy TVP dodaje, że najdrożej wyceniono reklamy przy skokach narciarskich, bo ta dyscyplina była najchętniej oglądana w czasie poprzednich igrzysk. Turniej indywidualny na dużej skoczni oglądało średnio 6,4 mln zł widzów i miał 61,5 proc. udziału w widowni (grupa komercyjna, wszyscy w wieku 16-59). Popularność transmisji przekładała się na oglądalność reklam. Rekordowy spot oglądało 6,2 mln widzów, co oznaczało 26,8 GRP z pojedynczej emisji (grupa komercyjna).

W trakcie igrzysk TVP1 będzie emitować codziennie program „Dzień na Igrzyskach” - za spot przy nim trzeba zapłacić do 23,5 tys. zł.
- Duże wydarzenia sportowe przyciągają nie tylko widownię spragnioną emocji i sukcesów Polaków, ale również reklamodawców i sponsorów. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że jesteśmy jedynym nadawcą naziemnym, co gwarantuje wysoką widownię. Już dziś widzimy spore zainteresowanie ze strony sponsorów, dodatkowo zwiększane przez dobre wyniki sportowe naszych reprezentantów. W tym roku mocno stawiamy na łączenie oferty telewizyjnej i online, co pozwala na kompleksowe i najbardziej efektywne dotarcie do pożądanej widowni - komentuje Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zimowa-olimpiada-pjongczang-w-eurosporcie-plan-transmisji ##

Wysokie ceny reklam obowiązują ponadto przy pokazywanych w TVP2 serialach. Spot przy „Barwach szczęścia” kosztuje do 48,6 tys. zł (przed rokiem było to 39,9 tys. zł), a przy „Na dobre i na złe” - 43,9 tys. zł (w ub.r. 36,2 tys. zł).
Sporo mniej kosztuje natomiast reklama przy sobotnim talent show „The Voice Kids” - maksymalnie 22,3 tys. zł. 6 lutego w TVP2 zostanie pokazana gala „25 lat Gazety Polskiej” - za reklamę przy niej trzeba zapłacić do 33,5 tys. zł.
Wśród seriali emitowanych w TVP1 najdroższą reklamowo pozycją jest „Blondynka” - spot przy tej produkcji wyceniono na 37,1 tys. zł czyli 11,5 tys. zł drożej niż w lutym ub.r. Z kolei za reklamę przy „Ojcu Mateuszu” marketerzy zapłacą 25,3 tys. zł (w ub.r. 24,4 tys. zł). Cena reklamy przy piątkowym programie „The Wall Wygraj Marzenia” wynosi 17,6 tys. zł.

14 i 21 lutego TVP1 będzie transmitować mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów. Spot przy tych transmisjach kosztuje maksymalnie 26,6 tys. zł.
W porównaniu z lutym ub.r. wzrosły ceny reklam przy serwisie sportowym i prognozie pogody w TVP1 po głównym wydaniu „Wiadomości”. Cena spotu przy sporcie wzrosła z 34,1 tys. zł do 44,9 tys. zł w niedziele oraz z 26,3 tys. zł do 30,7 tys. zł w dni powszednie.
Reklamy przy prognozie pogody zdrożały z kolei z 31,5 tys. zł do 43,1 tys. zł w niedzielne wieczory oraz z 21 tys. zł 27,9 tys. zł w dni robocze.
Mniej kosztują natomiast reklamy przy głównym wydaniu „Wiadomości” w niedzielny wieczór - cena wynosi 25,8 tys. zł (wobec 36,7 tys. zł w ub.r.). koszt reklamy emitowanej przy tym serwisie od poniedziałku do piątku wynosi 18,4 tys. zł, czyli 5,2 tys. zł więcej niż rok temu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mateusz-matyszkowicz-dyrektorem-biura-programowego-tvp ##
Telewizja Polska ogłosiła cennik reklamowy na luty br. równocześnie z TVN Media. Sprzedaż czasu antenowego wg cennika będzie prowadzona do 24 stycznia, a zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane do najbliższego piątku.











