TVP potrzebna

Zdecydowana większość Polaków (69%) zgadza się ze stwierdzeniem, że TVP jest potrzebna i nie da się jej zastąpić stacjami komercyjnymi

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Wynika tak z opublikowanych w styczniu 2005r. badań TNS OBOP. Z anteną publiczną kojarzy się badanym w największym stopniu TVP1.

Polacy doceniają wartość TVP, większość z nich (69%) jest przekonana o potrzebie istnienia telewizji publicznej oraz o tym, że nie da się jej zastąpić stacjami komercyjnymi. Większość Polaków (62%) uważa, że oferta TVP i stacji komercyjnych jest różna; przeciwnego zdania jest mniej niż jedna trzecia (31%) badanych.

Spośród dziewięciu obszarów, na których konkurują ze sobą stacje publiczne z prywatnymi, aż w siedmiu media publiczne zostały ocenione lepiej. Na pytanie, czy media publiczne są lepsze w zakresie informacji regionalnych twierdząco odpowiedziało 71% badanych, w zakresie edukacji i kultury - po 59%, publicystyki - 51%,

wiadomości/informacji - 46%, rozrywki - 37%, sportu - 33%. Na podobne pytanie, ale dotyczące mediów prywatnych, twierdzących odpowiedzi udzieliło: w zakresie informacji regionalnych - 6%, edukacji - 7%, kultury - 7%, publicystyki - 13%, wiadomości - informacji - 25%, rozrywki - 32%, sportu - 20%. Media prywatne są oceniane lepiej od publicznych na obszarach filmu (w przypadku telewizji) - 38% wskazań, podczas gdy TVP uznało za lepszą 32%,  i muzyki (w przypadku radia) - 34% (21% uznało za lepsze Polskie Radio).

Jaka powinna być idealna stacja telewizyjna? Z badań TNS OBOP wynika, że stacja idealna to taka, która emituje niewiele reklam, jest godna zaufania, obiektywna. To stacja szanująca widza, ciepła, sympatyczna, ale także nadająca programy dla całej rodziny, z urozmaiconym repertuarem. Ważną cechą stacji idealnej jest profesjonalizm. W oparciu o cechy przypisywane poszczególnym stacjom skonstruowano wizerunek, jaki mają w społecznej świadomości. TVP1 to stacja tradycyjna, pełniąca funkcję edukacyjną i promująca pozytywne wartości. Jedynka w największym stopniu kojarzy się badanym z anteną publiczną. TVP2 to stacja bliska widzom - ciepła, sympatyczna, dbająca o widza, wywołująca wzruszenie. Podobnie jak TVP1 promuje pozytywne wartości, jest jednak także charakteryzowana jako antena relaksująca i rozrywkowa.

TNS OBOP, styczeń 2005r. - "Cechy przypisywane stacjom telewizyjnym, różnice pomiędzy mediami publicznymi a prywatnymi..."- wywiady kwestionariuszowe na próbie 1005 osób.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"