Nielsen jednak weźmie udział w przetargu TVP na badanie oglądalności, zdecydował się po złagodzeniu kryteriów

Po złagodzeniu kryteriów w przetargu Telewizji Polskiej na badania oglądalności firma Nielsen, współpracująca obecnie z publicznym nadawca w tym zakresie, zmieniła zdanie i poinformowała, że złoży swoją ofertę.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Pierwszy przetarg ogłoszony przez Telewizję Polską na dostarczenie wyników badania oglądalności trwał do 7 marca br. Ostatecznie żadna firma się do niego nie zgłosiła, również Nielsen, który informował wcześniej, że o udziale w przetargu zdecyduje po analizie dokumentów. TVP umowę z wybraną firmą chciała zawrzeć tylko na rok, a nie jak poprzednio - na kilka lat.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-polska-wyniki-finansowe-w-2018-roki-ile-zarabia-z-abonamentu-i-reklam-ile-wyniosly-wplywy-i-zysk,7171103200577665a ##

W ostatnim dniu składania ofert w przetargu, Nielsen poinformował, że nie weźmie w nim udziału. - Na udział w postępowaniu nie pozwalają nam zasady i warunki zawarte w dokumentacji przetargowej. Na liście naszych kluczowych wątpliwości i zastrzeżeń, które zmusiły nas do podjęcia tej trudnej decyzji, znajdują się takie elementy, jak: ogólny zakres współpracy, aspekty kontraktowe, kwestie metodologiczne, warunki komercyjne, zasady audytu oraz kwestie związane z anonimowością panelu i danymi wrażliwymi - uzasadniało biuro prasowe Nielsen w informacji przekazanej Wirtualnemedia.pl.

Po tym, jak nie zgłoszono żadnej oferty, Telewizja Polska ponownie ogłosiła przetarg na dostawę danych telemetrycznych. Nadawca zdecydował się na złagodzenie wielu zapisów zawartych w projekcie umowy, którą zamierza zawrzeć z wybraną firmą. Zmniejszono m.in. poziom utrzymania rotacji gospodarstw w panelu, wymaganą liczbę monitorowanych stacji tv. Zlikwidowano też zapis o obniżeniu wynagrodzenia w przypadku wskazanych w razie kontroli nieprawidłowości.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-luty-2019-tvp1-liderem-tvp2-przed-tvn-hity,7171111142647937a ##

Nielsen: złożymy ofertę w przetargu ogłoszonym 20 marca

W czwartek portal Wirtualnemedia.pl otrzymał informację, że Nielsen jednak zdecyduje się wziąć udział w nowym postępowaniu przetargowym,  w którym nadawca złagodził swoje kryteria.

- Informujemy, iż po bardzo uważnej i starannej analizie dokumentacji przetargowej, podjęliśmy jako Nielsen decyzję o złożeniu naszej oferty w przetargu ogłoszonym przez TVP 20 marca 2019 roku. Warunki umieszczone przez TVP w nowej dokumentacji przetargowej zmieniły się w porównaniu do procesu ogłoszonego przez nadawcę publicznego w lutym tego roku i są zgodne z praktyką oraz standardami rynkowymi - przekazało nam biuro prasowe Nielsena w Polsce.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/elzbieta-kruk-informacje-w-tvp-bywaja-pazdzierzowe-paczuska-ma-w-nich-wesprzec-kurskiego,7171096619116673a ##

Wielomilionowy kontrakt?

Na etapie przetargu TVP nie podała, jaką kwotę zamierza przeznaczyć na współpracę z wybranym dostawcą danych telemetrycznych.

Ta, która wciąż obowiązuje z Nielsen Audience Measurement opiewała na kwotę blisko 37 mln zł, co daje – przy podzieleniu jej na okres 4 lat – ok. 9 mln zł rocznie.

Warto też przypomnieć, że zanim została zawarta obecna umowa z NAM, TVP przedłużała z tym instytutem wcześniejszy kontrakt, bo przeciągał się ówczesny przetarg na dostawę danych telemetrycznych. Zrobiono to dwukrotnie, a miesięczne umowy opiewały na kwotę ok. 800 tys. zł.

TVP - w dokumentach przetargowych - zapowiedziała, że kolejny przetarg na dostarczanie danych telemetrycznych zostanie ogłoszony w styczniu 2020 roku.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce,7171924786935937a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem