TVP VOD przed HBO Max. W górę SkyShowtime, Viaplay i Sweet.TV ze spadkiem (TOP15)

Dzięki sporemu wzrostowi TVP VOD wyprzedziło HBO Max pod względem udziału w rynku streamingu wideo. Mocno zwiększyły się też wyniki Disney+ i SkyShowtime, za to duże spadki zanotowały Viaplay i Sweet.TV. Niezmiennie prawie połowa czasu korzystania z platform streamingowych przypada na Netfliksa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netfliksa na komputerach i urządzeniach mobilnych (badanie nie uwzględnia smart TV) odwiedziło w październiku 10,17 mln polskich użytkowników, czyli 34,22 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 21 minut i 10 sekund, co dało jej prawie połowę (49,52 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Kolejne witryny zanotowały przynajmniej trzy razy mniej użytkowników i o ponad 40 proc. krótszy czas spędzany średnio przez każdego, dlatego żaden nie przekroczył 10 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Player (TVN Warner Bros. Discovery) przyciągnął 2,98 mln internautów (co dało 10,04 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 14 minut i 3 sekundy, osiągając 8,77 proc. udziału w łącznym czasie.

Do nadawcy od niespełna roku należy też vod.pl, przejęty od Ringier Axel SpringerPolska i uruchomiony w lutym w nowej odsłonie, wyłącznie z darmowymi treściami. W zeszłym miesiącu zanotował 1,39 mln użytkowników (4,68 proc. zasięgu), 16 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania i 0,35 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

Disney nad HBO Max, Polsat Box Go nad Canal+ online

W ścisłej czołówce oprócz Netfliksa są jeszcze dwie globalne platformy. Obecny u nas od połowy ub.r. Disney+ miał 3,74 mln użytkowników (12,6 proc. zasięgu), którzy spędzili średnio po 2 godziny, 26 minut i 22 sekundy, co dało 8,31 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Natomiast HBO Max (należące do Warner Bros. Discovery), które wiosną ub.r. zastąpiło HBO GO, zanotowało 2,96 mln odwiedzających, 9,95 proc. zasięgu, 2 godziny, 35 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,97 proc. udziału w łącznym czasie.

Znacznie niżej są inni globalni gracze. Prime Video, oferowane przez Amazona w ramach usługi Prime w Polsce od dwóch lat, przyciągnęło 2,22 mln internautów (7,49 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 34 minuty i 29 sekund, co przełożyło się na 3,19 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Natomiast na SkyShowtime, obecnym u nas od lutego br., 1,53 mln użytkowników spędziło średnio po 64 minuty i 52 sekundy, zapewniając 1,51 proc. udziału w łącznym czasie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-wyniki-streaming-wideo-telewizor-wrzesien-2023,7169473311360641a ##

O niecały 1 pkt proc. udziału mniej od Playera osiągnęła platforma TVP VOD - 7,82 proc. Każdy z 2,7 mln użytkowników (9,08 proc. zasięgu) spędził tam 3 godziny, 11 minut i 12 sekund.

Polsat Box Go, do którego z początkiem września włączono treści z bezpłatnego Polsat Go, przyciągnął 1,75 mln internautów (5,89 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 37 minut i 21 sekund, co dało 4,17 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. Zaraz za tą platformą znalazł się Canal+ online z 2,54 mln użytkowników, 8,56 proc. zasięgu, godzinę, 37 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania i 3,77 proc. udziału w całkowitym czasie.

Na platformach Cyfrowego Polsatu i Canal+ dużą część stanowią transmisje sportowe. Natomiast przeważają one na Viaplay, którą odwiedziło 724,1 tys. polskich internautów (2,44 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 65 minut i 45 sekund, co dało 0,72 proc. udziału w łącznym czasie.

W rankingu są dwie polskie platformy nienależące do nadawców ani operatorów telewizyjnych. WP Pilot zanotował 1,59 mln użytkowników, 5,34 proc. zasięgu, 62 minuty i 32 sekundy średniego czasu korzystania oraz 1,5 proc. udziału w całkowitym czasie. Natomiast CDA Premium przyciągnął 1,36 mln internautów (4,57 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 64 minuty i 7 sekund, co przełożyło się na 1,33 proc. udziału. Jak podał właśnie wydawca CDA Premium, na koniec września na platformie było aktywnych 564,4 tys. subskrypcji, o 26,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Dostępna u nas od jesieni ub.r. Sweet.TV miała zaś 512,7 tys. użytkowników, 1,73 proc. zasięgu, 2 godziny, 8 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz równo 1 proc. udziału w łącznym czasie.

grafika

Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 518,2 tys. użytkowników (5,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 13 minut i 32 sekundy (4,2 proc.), co przełożyło się na spadek udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu o 0,46 pkt proc.

Na Playerze przy spadku liczby odwiedzających o 53,8 tys. (1,8 proc.) i wydłużeniu przeciętnego czasu korzystania o 13 minut i 57 sekund (7,7 proc.) udział zwiększył się o 0,31 pkt proc. (3,7 proc.). Dużo wyższe wzrosty osiągnęły dwie kolejne platformy. Disney+ co prawda stracił 856,6 tys. użytkowników (18,6 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 42 minuty i 49 sekund (41,3 proc.), dzięki czemu udział w łącznym czasie wzrósł o 0,94 pkt proc. (12,7 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-hbo-max-jak-zrezygnowa-max-co-to-jest,7169473751582849a ##

Z kolei TVP VOD zyskała 158,9 tys. internautów (6,3 proc.), 15 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania (8,6 proc.) i 0,9 pkt proc. udziału (13 proc.). W tej ostatniej statystyce wysunęła się nad HBO Max, którego udział zmalał o 0,39 pkt proc. (5,3 proc.), przy wzroście liczby użytkowników o 156,8 tys. (5,6 proc.) i spadku przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 14 minut i 27 sekund (9,3 proc.).

O połowę dłużej na SkyShowtime

Udział Sweet.TV poszedł w dół o 0,76 pkt proc., czyli 42,8 proc., bo przy minimalnym wzroście liczby odwiedzających o 139 tys. (24,1 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał aż o godzinę, 46 minut i 36 sekund (51,9 proc.). Natomiast Viaplay straciła 31,4 tys. użytkowników (4,2 proc.), 34 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (34,6 proc.) i 0,47 pkt proc. udziału (39,8 proc.).

Za to udział SkyShowtime podskoczył o 0,26 pkt proc. (czyli 20,8 proc.), bo przy spadku o 336,5 tys. użytkowników (18 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 21 minut i 41 sekund, czyli o połowę. WP Pilot osiągnął wzrosty o 132,2 tys. internautów (9,1 proc.), 2 minuty i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (4,5 proc.) i 0,15 pkt proc. udziału (11,1 proc.), a platforma UPC - o 27,2 tys. użytkowników (6,7 proc.), 14 minut i 15 sekund średniego czasu (20,9 proc.) i 0,1 pkt proc. udziału (25 proc.).

W czołówce pojawiła się ukraińska platforma Megogo, dostępna w Polsce od stycznia br. W październiku zyskała miesiąc do miesiąca 152 tys. użytkowników (57,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 55 minut i 4 sekundy (46,5 proc.), co przełożyło się na ponad dwukrotny wzrost udziału w łącznym czasie - z 0,48 do 1,08 proc.

###NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/za-darmo-filmy-seriale-online-koniec-piracki-serwis-ogladaj-to,7169466803214465a ##

Natomiast udział Polsat Box Go zmniejszył się o 0,16 pkt proc. (3,7 proc.), ponieważ na platformie ubyło 514,2 tys. internautów (22,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 minuty i 45 sekund (27,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów