TVP1 i Polsat liderami naziemnej telewizji cyfrowej, traci Polo TV

Wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej w styczniu br. najchętniej oglądana była TVP1, a widzowie z grupy komercyjnej zdecydowanie najchętniej wybierali Polsat. Największy spadek względem grudnia ub.r. zanotował kanał Polo TV.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z z danych Nielsen Audience Measurement, wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w styczniu br. liderem była - tak samo jak w całej populacji - telewizyjna Jedynka. Jej udział w analizowanej grupie wyniósł 18,36 proc., o 6,59 proc. więcej niż w grudniu ub.r.

Drugie miejsce zajął Polsat, notując udział na poziomie 16,44 proc. (zanotowała tutaj wzrost o 0,03 proc., stacja ta była również wiceliderem w całej populacji). Natomiast dwa kolejne miejsca w obu grupach widzów wyglądały już inaczej.

Wśród odbiorców DVB-T na podium znalazła się jeszcze TVP2 z wynikiem na poziomie 13,56 proc. (spadek o 4,44 proc.), a dopiero czwarte miejsce zajął TVN (12,57 proc., wzrost o 4,32 proc.). Natomiast w całej populacji trzecie miejsce zajmował TVN, a Dwójka była dopiero czwarta  (więcej na ten temat).

Na piątym miejscu w rankingu DVB-T znalazła się TV Puls, której udział w rynku wyniósł 6,34 proc. (- 7,71 proc.)  Stacja miała wyraźnie lepszy wynik niż stacje o podobnym profilu jak TVN7 (miejsce szóste z wynikiem 5,72 proc.) i TV 7 (miejsce ósme z wynikiem 4,77 proc.). Siódma pozycja należała do TVP Info, którego udział wyniósł 5,45 proc.

Udział powyżej 1 proc. zanotowały jeszcze TTV, ATM Rozrywka, Puls 2 (nadaje tylko pół doby), Polo TV, TV6 i Eska TV. Polo TV to kanał, który w styczniu br. najwięcej stracił względem grudnia ub.r. - spadek ten wyniósł 32,95 proc. Najwięcej zyskała natomiast plasująca się na 18., ostatnim miejscu TVP Kultura - jej wynik poszedł do góry o 10,2 proc.

Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 w styczniu br. zdecydowanym liderem oglądalności był Polsat. Stacja ta z udziałem na poziomie 19,66 proc. zanotowała względem grudnia 2012 roku wzrost o 3,15 proc. Zajmująca drugie miejsce TVP1 osiągnęła udział wynoszący już tylko 13,04 proc., (wzrost o 3,16 proc.) niewiele niższe były udziały TVN (12,73 proc., + 5,12 proc.) i TVP2 (11,09 proc., - 9,1 proc.).

Piąte miejsce przypadło TV Puls (8,11 proc.), która zanotowała zdecydowanie lepsze wyniki niż konkurencyjne TVN7 (6,54 proc.) i TV4 (5,60 proc.). Siódemka była jednak zdecydowanym liderem wzrostu (wyniósł on 16,99 proc.), a najwięcej straciło Polo TV (- 27,74 proc.).

Z naziemnej telewizji cyfrowej korzysta już ponad 27 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Prezentowane dane NAM, uzyskane dzięki uprzejmości TV Puls, dotyczą gospodarstw tylko z DVB-T.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online