Pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów w 2015 roku zajęła Jedynka. Średni udział publicznej stacji wzrósł o 0,08 proc. do 12,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego udział w 2015 roku zmalał o 2,03 proc. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,60 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 10,65 proc. po spadku o 8,82 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.Bez zmian na czwartej pozycji zestawienia znalazła się TVP2, której średni wynik zmalał w ub.r. o 7,33 proc. do 8,72 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nickelodeon-na-czele-ogladalnosci-stacji-dzieciecych-w-2015-roku-szczegolowe-dane-dla-grupy-4-12 ##
Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w 2015 roku wyniósł 43,25 proc., podczas gdy w 2014 roku było to 45,2 proc.

Na piątej pozycji znalazła się stacja informacyjna TVP Info, notująca wzrost o 22,73 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia. Jej udział w ub.r. uplasował się na poziomie 3,51 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polo-tv-zwiekszylo-przewage-na-eska-tv-w-2015-roku-disco-polo-music-o-60-proc-do-gory ##
Trzy kolejne miejsca zajęły: TVN7 (3,30 proc. udziału, spadek o 6,52 proc.), TV4 (3,27 proc., + 22,01 proc.) i TVN24 (3,22 proc., + 7,69 proc.) Ten ostatni kanał był najwyżej sklasyfikowaną stację kablowo-satelitarną. Na dziewiątej lokacie znalazła się TV Puls (3,09 proc., - 0,64 proc.), a oczko niżej uplasował się siostrzany Puls 2 (1,62 proc., + 6,58 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w 2015 roku należała do Polsatu. Kanał ten zanotował spadek udziału o 0,68 proc. do 13,21 proc. Na drugiej pozycji pozostał TVN. Jego średni wynik zmalał o 4,09 proc. i wyniósł 12,42 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fokus-tv-liderem-kanalow-dokumentalnych-w-2015-roku-bbc-earth-najbardziej-w-dol ##
Najwięcej (7,49 proc.) wśród dziesięciu najchętniej oglądanych kanałów straciła Jedynka, będąca na trzeciej pozycji. Jej średni udział to 8,40 proc. Plasująca się oczko niżej Dwójka zanotowała spadek wyniku o 5,75 proc. do 7,71 proc.
Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w 2015 roku w grupie 16-49 uplasował się na poziomie 41,74 proc. względem 43,51 proc. rok wcześniej.
Piąta lokata w tym zestawieniu należała do TV Puls, notującej tutaj wzrost udziału o 3,63 proc. do 3,71 proc. Kolejne miejsca zajęły: TV4 (3,67 proc. udziału, wzrost 27,43 proc. - największy w top 10) i TVN7 (3,44 proc., + 2,99 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-sport-liderem-w-dol-eurosport-canal-sport-i-tvp-sport-ranking-kanalow-sportowych-w-2015-r ##












