Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami

TVP1 nieco chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi. Zauważalny jest wzrost udziału osób o wysokich dochodach oraz większy udział widzów z wykształceniem średnim - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

TVP1 ogląda coraz więcej mężczyzn, ale kobiety nadal mają ponad 50 proc. udziału

W okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku telewizyjną Jedynkę oglądało średnio 51,92 proc. kobiet i 48,08 proc. mężczyzn. Struktura widowni stacji w podziale na płeć nie różni się zbytnio od tej, którą charakteryzuje się cały rynek telewizyjny w naszym kraju. Cechuje się przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,19 proc. kobiet i 46,81 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

TVP1 w analogicznym okresie rok wcześniej miała wyższy udział widowni kobiecej nad męską. W okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku kobiety stanowiły 54,87 proc., a mężczyźni - 45,13 proc.

grafika

74 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 50+

Jedynka na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni stacji w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w badanym okresie wynoszą wyraźnie poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych TVP1 miała również w analogicznym okresie zeszłego roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-info-jak-odbierac-kto-oglada-profil-widza-emeryci,7170078919985281a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie kanałem stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności Jedynka notuje w grupie 60+, w której widownia stanowi aż 58,96 proc. wszystkich widzów (a w grupie 50+ jest to 73,87 proc.). Dla porównania w całym rynku jest to 45,28 proc. (61,45 proc.)

grafika

Wysoki udział widowni wiejskiej

Spore dysproporcje oglądalności TVP1 względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Stacja ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 47,68 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 37,72 proc.

grafika

Rosną dochody widzów Jedynki

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że TVP1 w tym roku ma względnie podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvn24-profil-widza-prowadzacy-dane-za-2022-rok-lider-kanalow-informacyjnych,7169743103116929a ##

W okresie od 1 września do 12 września ub.r. Jedynkę - względem analogicznego okresu rok wcześniej - śledziło mniej osób z wysokimi dochodami, a więcej - z niskimi. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 12 września br. wynosił 31,65 proc., a rok wcześniej było to 27,87 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł jesienią tego roku wynosiła 4,54 proc., a jesienią ub.r. - 6,41 proc.

grafika

Coraz więcej widzów z wykształceniem średnim

TVP1 najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, ale udział takich widzów spada - z 53,01 proc. widowni w okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku do 50,22 proc. w okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku (w całym rynku obecnie jest to 42,36 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-polsat-news-jak-odbierac-dorota-gawryluk-kto-to-jest,7170070426368129a ##

Rośnie udział widzów z wykształceniem średnim, którzy w badanym okresie stanowili 33,19 proc. widowni stacji (34,08 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 31,28 proc.

grafika

56 proc. widowni stacji stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód Jedynka najchętniej oglądana jest przez emerytów, którzy stanowią 56,04 proc. widowni stacji. Dla porównania, wszystkie kanały telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,45 proc. emerytów.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online