Wśród naziemnej telewizji cyfrowej we wrześniu 2013 roku liderem oglądalności była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zmniejszył się o 2,22 proc. i wyniósł 17,16 proc.
Na drugim znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 16,06 proc., po spadku w skali roku o 0,74 proc. Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2. Jej średni wynik zwiększył się o 8,18 proc. i wyniósł 14,28 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła stacja TVN, której udział spadł o 21,88 proc. do 11,78 proc.
Z szóstego na piąte miejsce awansował kanał TV Puls (6,27 proc.; wzrost o 10,97 proc.). Kolejne miejsce należało do stacji TVN7 (4,95 proc.; do góry o 1,85 proc.), która awansowała z miejsca siódmego.

Oczko niżej uplasował się Puls 2, który awansował z miejsca trzynastego. Stacja ta zanotowała największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż 144,58 proc., a jej udział wyniósł 4,06 proc. Kanał ten rozpoczął nadawanie 19 lipca 2012 roku.
Bardzo duży spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 66,67 proc. do zaledwie 2,46 proc. - najniższego poziomu w historii nadawania. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na dziewiąte.
Z kolei na 13. pozycji znalazła się emitująca programy lokalne TVP Regionalna, której średni udział we wrześniu br. (czyli w pierwszym miesiącu nadawania) wyniósł 1,83 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 we wrześniu 2013 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,80 proc. zanotowała względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek o 8,72 proc.

Drugie miejsce należało do stacji TVN, której udział zmalał o 17,01 proc. do 13,03 proc. Na ostatniej pozycji podium sklasyfikowana została TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Średni wynik tej stacji w badanym miesiącu wyniósł 12,36 proc., po wzroście w skali roku o 11,75 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (11,02 proc.; spadek o 6,05 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała wzrost o 30,90 proc. do 8,26 proc.
Największym wzrostem w tej grupie pochwalić się mogła TVP Kultura, której udział poszedł w górę o 140,63 proc. do 0,77 proc. Z kolei największy spadek odnotowało TVP Info - było to aż 68,87 proc. do zaledwie 1,13 proc.
23 lipca br. zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat).











