Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w grudniu 2014 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszył się o 12,07 proc. i wyniósł 15,88 proc.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,79 proc., po spadku w skali roku o 3,02 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się aż o 18,42 proc. i wyniósł 11,29 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 2,95 proc. do 10,21 proc. Stracił on jednak najmniej wśród głównych stacji.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-i-polsat-najpopularniejsze-w-telewizji-naziemnej-w-2014-roku-polsat-sport-news-mocno-w-dol ##

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 43,21 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 9. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,17 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w grudniu ub.r. miała 5,05 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,69 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Dalej znalazły się konkurencyjne stacje TV4 (4,23 proc. udziału) i TVN7 (4,20 proc.).
Z kolei najwięcej straciła TVP Polonia, która spadła z miejsca 16. na 21. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 30,77 proc. do 0,90 proc. udziału.
Na drugiej podstronie dane w grupie wiekowej 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 w grudniu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,08 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 3,33 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zwiększył się o 0,17 proc. do 11,57 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,01 proc., po spadku w skali roku o 20,87 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (8,99 proc.; w dół aż o 21,48 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 8,51 proc. do 6,88 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (5,09 proc. udziału; wzrost o 0,39 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 70,87 proc. do 2,17 proc.
Zaś najwięcej - również i w tym ujęciu - straciła TVP Polonia - było to 40 proc. do 0,87 proc.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











