TVP1 liderem naziemnej telewizji, „wielka czwórka” traci widzów

W grudniu 2014 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem była niezmiennie TVP1, ale zanotowała ona spadek tak jak inne czołowe stacje. Najwięcej w zestawieniu zyskało TVP Info, a najwięcej straciła TVP Polonia.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w grudniu 2014 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszył się o 12,07 proc. i wyniósł 15,88 proc.

Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,79 proc., po spadku w skali roku o 3,02 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się aż o 18,42 proc. i wyniósł 11,29 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 2,95 proc. do 10,21 proc. Stracił on jednak najmniej wśród głównych stacji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-i-polsat-najpopularniejsze-w-telewizji-naziemnej-w-2014-roku-polsat-sport-news-mocno-w-dol ##

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 43,21 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 9. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,17 proc.

Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w grudniu ub.r. miała 5,05 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,69 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Dalej znalazły się konkurencyjne stacje TV4 (4,23 proc. udziału) i TVN7 (4,20 proc.).

Z kolei najwięcej straciła TVP Polonia, która spadła z miejsca 16. na 21. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 30,77 proc. do 0,90 proc. udziału.

Na drugiej podstronie dane w grupie wiekowej 16-49

W grupie komercyjnej 16-49 w grudniu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,08 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 3,33 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zwiększył się o 0,17 proc. do 11,57 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,01 proc., po spadku w skali roku o 20,87 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (8,99 proc.; w dół aż o 21,48 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 8,51 proc. do 6,88 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (5,09 proc. udziału; wzrost o 0,39 proc.).

Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 70,87 proc. do 2,17 proc.

Zaś najwięcej - również i w tym ujęciu - straciła TVP Polonia - było to 40 proc. do 0,87 proc.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"