TVP1 na czele oglądalności w naziemnej telewizji. TVN z największym spadkiem w marcu

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej stracił TVN. W grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W marcu 2016 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszył się o 7,52 proc. i wyniósł 14,88 proc.

Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 14,07 proc., po spadku w skali roku o 6,51 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,38 proc. i wyniósł 10,50 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 11,13 proc. do 10,14 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zwiększył się o 1,45 proc. do 5,58 proc.

Z siódmego na szóste miejsce awansował kanał TV4. Jego wynik poszedł do góry o 15,49 proc. do 4,92 proc. udziału. Zaś na siódmą lokatę spadła stacja TV Puls, która w zeszłym miesiącu miała 4,70 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,16 proc.

Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca dziewiątego (3,74 proc. udziału; do góry o 19,25 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wielka-czworka-ma-juz-tylko-42-proc-rynku-tvp1-i-tvn-liderami-marca ##

Z kolei najwięcej w marcu br. zyskał Fokus TV - było to 36,91 proc. do 2,04 proc. udziału. Stacja ta awansowała z miejsca 16. na 12.

W grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,09 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 3,71 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 5,40 proc. do 12,80 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,11 proc., po spadku w skali roku o 20,02 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,10 proc.; w dół o 17,77 proc.).W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Fokus TV, którego udział poszedł do góry o 65,38 proc. do 2,58 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Polonia - było to 26,25 proc. do 0,59 proc. udziału.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online