Udział liderującej TVP1 w okresie od 5 do 11 maja 2014 roku zwiększył się o 1,57 pkt. proc. do 12,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 1,30 pkt. proc. i wyniósł 12,35 proc. Z kolei z miejsca pierwszego na ostatnią pozycję podium spadł TVN. Jego wynik wyniósł 12,23 proc., po jednak wzroście w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 0,20 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,99 proc.; do góry o 0,13 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu pochwalić się mogły takie kanały jak: Polsat 2 (1,73 proc.; + 0,30 pkt. proc.), Discovery Channel (0,82 proc.; + 0,05 pkt. proc.) i TVP Polonia (0,73 proc.; + 0,10 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,64 pkt. proc. do 14,31 proc. udziału. Z kolei na drugie miejsce spadł TVN, którego udział jednak zwiększył się o 0,22 pkt. proc. do 13,57 proc. Natomiast ostatnia lokata podium przypadła Jedynce, która tydzień wcześniej była czwarta - wzrost o 1,99 pkt. proc. do 9,59 proc. udziału.
Największą widownię w zeszłym tygodniu - 6,73 mln widzów - zgromadził pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”. Wśród hitów ratingowych tygodnia na drugim miejscu znalazł się serial „Ranczo” TVP1 z 6,29 mln widzów.
Natomiast sobotni finał 59. Konkursu Piosenki Eurowizji, w którym Cleo zajęła 14. miejsce, obejrzało w TVP1 4,63 mln widzów. Był to najlepszy wynik oglądalności Eurowizji od wielu lat (więcej na ten temat).

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 05.05.2014 - 11.05.2014 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 05.05.2014 - 11.05.2014 - grupa 16-49











