Dyrekcja Dwójki zainteresowana była formatem już przed targamiMIPCOM, które właśnie trwają w Cannes. W Cannes, w obecnościprzedstawicieli ATM, zostały ustalone szczegóły.
- Z racji tego, że zdjęcia zaczniemy kręcić dopiero na wakacje,przewidzianą porą wprowadzenia formatu jest jesień przyszłego roku- mówi portalowi Wirtualnemedia.pl obecny w Cannes dyrektor DwójkiWojciech Pawlak.
W polskiej wersji wystąpią rodzime gwiazdy, jak podaje dyrektorPawlak, znane nie tylko z anten nadawcy publicznego. Do programuprzeprowadzony zostanie osobny casting.
- Program kręcony będzie w oryginalnych przestrzeniach fortu,wybudowanego przez samego Napoleona - mówi nam Jacek Ściobłowski,specjalista ds. analiz programowych ATM.
Na antenie pojawiać się będzie z tygodniową częstotliwością.Potrwa od godziny do półtorej. W pierwszym sezonie przewidziano10-14 odcinków.

"Fort Boyard" jest jednym z bardziej popularnych formatów tzw.'adventure game shows' na świecie. Francuska ALP produkuje go od1990 roku. Na rodzimym France 2 emitowany jest w prime time od 18sezonów. 11 sezonów pojawiło już się w Szwecji, w Kanadzie (8), UK(6), w Rosji (5), w Niemczech (3). Jak podaje ALP do tej porypowstało 1137 odcinków w 28 krajach. W programie grupa uczestnikówjest poddana próbą zręcznościowym i wytrzymałościowym. Jak do tejpory to największy eksportowy francuski format z tej kategorii.
Międzynarodowe targi sprzedaży produktu audiowizualnego icyfrowego MIPCOM są najważniejszym miejscem spotkań biznesowychrynku. Potrwają do piątku.











