TVP3 traci, zyskuje tvn24

Od stycznia TVP3 podąża w stronę TVP Info, stawiając na większą liczbę informacji. Pomimo tych zmian traci widzów, zyskuje natomiast tvn24.

pp - AGB Nielsen Media research
pp - AGB Nielsen Media research
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 stycznia do 25 kwietnia 2007 roku udziały TVP3 w rynku telewizyjnym wyniosły 4,43 proc., co oznacza spadek o 0,18 p. proc. w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku. W tym czasie wzrosły udziały tvn24 z 1,69 proc. w 2006 do 2,59 proc. w 2007 roku. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Wszyscy 4+01.01 - 25.04.200701.01 - 25.04.2006AMRSHR %AMRSHR %TVPReg/TVP3292 4574,43%309 7364,61%TVN24171 2182,59%113 5221,69%

Podobnie jest w grupie widzów w wieku 16-49 lat, gdzie udziały TVP3 w analizowanym okresie spadły o 0,34 p. proc. do 3,06 proc., zaś udziały TVN24 wzrosły o 0,64 p. proc. do 1,94 proc. 

16 - 4901.01 - 25.04.200701.01 - 25.04.2006AMRSHR %AMRSHR %TVPReg/TVP387 6063,06%101 8813,40%TVN2455 6361,94%39 0571,30%

Ciekawie sytuacja wygląda w grupie widzów posiadających dostęp do sieci kablowej lub telewizji satelitarnej, w której zdecydowana większość osób posiada możliwość odbioru tvn24. Tutaj w okresie od 1 stycznia do 25 kwietnia 2006 roku to TVP3 miała wyższą widownię niż tvn24 (udziały odpowiednio 4,15 proc. i 3,13 proc.) Jednak w obecnym roku, sytuacja zmieniła się diametralnie. TVP3 straciła 0,54 p. proc, zaś tvn24 zyskała aż 1,75 p proc. i pod względem udziałów to stacja informacyjna Grupy TVN wyprzedza obecnie publiczną Trójkę o 1,26 p. proc.

Widzowie kab sat01.01 - 25.04.200701.01 - 25.04.2006AMRSHR %AMRSHR %TVPReg/TVP3127 1793,61%150 9314,15%TVN24171 2184,87%113 5223,12%

Obie stacje wybierane są chętnie przez widzów, gdy dzieje się coś ważnego. Dlatego na czele najpopularniejszych programów TVP3 w okresie 1 – 25 kwietnia 2007 roku znalazła się Transmisja z obrad Sejmu w dniu śmierci Barbary Blidy, którą oglądało prawie 1,5 mln widzów. Kolejne miejsca zajęły: „Telekurier” i „Kurier” (oba po ok. 1,3 mln). Najchętniej oglądane pasmo lokalne przyciągnęło ok. 930 tys. osób.

20 najpopularniejszych programów TVP3 w okresie 1 - 25 kwietnia 2007

Lp.ProgramGodz. DateAMRSHR %1TRANSMISJA OBRAD SEJMU20:38:2225-04-20071 436 69710,27%2TELEKURIER20:01:1513-04-20071 126 9438,35%3KURIER /PROG.INFO./21:30:0719-04-20071 126 7917,93%4PASMA LOKALNE21:45:1604-04-2007929 5266,85%5PROGNOZA POGODY20:51:1513-04-2007873 2846,07%63 WYMIAR 21:03:3216-04-2007868 5185,77%7KAMERA KURIERA /REP./19:59:5809-04-2007799 2714,73%830 MINUT EXTRA 20:01:2021-04-2007715 6184,94%9KURIER SPORTOWY09:48:1609-04-2007709 1457,47%10TELEWIZJA OBJAZDOWA12:03:1522-04-2007702 5038,12%11LOWCY MIODU17:00:1109-04-2007678 1005,09%12TRANSMISJA MSZY SWIETEJ11:00:0001-04-2007665 8117,75%13KURIER - KULTURA 09:51:4509-04-2007622 8266,51%14TELEPLOTKI 11:03:0322-04-2007606 3097,37%15LOSOWANIE EURO 201210:59:5918-04-2007606 23814,02%16PATROL TROJKI 22:40:1612-04-2007600 5506,21%17SWIADKOWIE SWIETOSCI21:20:3709-04-2007589 5063,56%18STUDIO WSCHOD 17:38:3014-04-2007585 7147,98%19STUDIO SWIAT20:53:1607-04-2007544 4553,49%20KURIER - SWIAT11:58:1310-04-2007537 7688,78%

Spośród najpopularniejszych programów tvn24 najwięcej widzów miały właśnie programy związane ze śmiercią byłej posłanki SLD – Rozmowa z goścmi w studiu, Transmisja obrad sejmu i Serwis informacyjny, które przyciągnęły przed ekrany znacznie ponad 600 tys. osób. Dalej znalazło się „Szkło kontaktowe” (ok. 570 tys. widzów) i magazyn „24 Godziny” (ok. 550 tys.).

20 najpopularniejszych programów TVN24 w okresie 1 - 25 kwietnia 2007Lp.ProgramGodz. DateAMRSHR %1ROZMOWA Z GOSCMI W STUDIU21:26:3025-04-2007666 1694,45%2TRANSMISJA OBRAD SEJMU21:38:4825-04-2007653 1115,02%3SERWIS INFORMACYJNY22:41:2225-04-2007610 0666,15%4SZKLO KONTAKTOWE 22:00:5619-04-2007566 7525,46%524 GODZINY20:59:5516-04-2007555 2623,67%6KROPKA NAD I 20:00:1925-04-2007487 4263,71%7WIECZORNY RAPORT20:30:4025-04-2007485 4483,41%8KONFERENCJA PRASOWA15:31:4614-04-2007458 0747,63%9PROGNOZA POGODY20:55:0702-04-2007434 3622,72%10SERWIS BIZNESOWY09:07:0318-04-2007369 24311,14%11GOSC PORANNY09:15:0516-04-2007351 67710,13%12PRZEGLAD PRASY10:11:4709-04-2007335 5443,31%13RAPORT POPOLUDNIOWY17:10:3319-04-2007315 8183,75%14SKANER POLITYCZNY18:38:2625-04-2007312 6943,16%15BILANS 09:52:3319-04-2007298 4038,67%16PROSTO Z POLSKI 17:10:3110-04-2007293 5452,69%17LOZA PRASOWA11:41:4815-04-2007290 0933,48%18KAWA NA LAWE 10:55:2122-04-2007270 5813,31%19INTERNET 24 15:25:0910-04-2007260 1433,39%20SPORT 12:23:2522-04-2007257 0572,92%

Zarówno TVP3, jak i tvn24 są najchętniej oglądane przez mężczyzn i widzów w wieku powyżej 45 lat. Regionalna Trójka cieszy się największą popularnością wśród mieszkańców wsi i miast powyżej 100 tys., zaś tvn24 ogląda przede wszystkim widownia miejska. Wśród widzów TVP3 przeważają emeryci, którzy także chętnie wybierają tvn24, choć ta stacja ma znacznie lepszą pozycję w tzw. top managmencie. Biorąc pod uwagę wykształcenie, TVP3 przyciąga przede wszystkim widzów z wykształceniem podstawowym i średnim, zaś tvn24 – ze średnim i wyższym.

TVP3TVN24ADH %AFFADH %AFFPłećMężczyźni49,43%10251,10%106Kobiety50,57%9848,90%95Wiek4- 9 1,13%181,12%1810- 151,70%221,34%1716 - 191,38%221,68%2720 - 242,22%251,55%1725 - 292,91%351,83%2230 - 344,81%635,19%6835 - 393,30%505,00%7640 - 444,87%723,99%5945 - 4910,40%12913,47%16750 - 5410,50%12714,07%17155 - 5913,83%19914,30%20560+42,94%23736,46%202Wlk.miastaWieś38,24%10010,08%26< 50 tys.20,42%8533,79%14050-100 tys.6,46%7310,08%113100-200 tys.9,16%11418,17%227> 200 tys.25,73%12527,88%135ZawódTop management5,82%7217,55%217Pracownicy szczebla średniego9,09%7616,94%141Pracownicy fizyczni i rolnicy14,67%777,82%41Emeryci57,26%21947,66%182Inne13,15%3810,03%29WykształceniePodstawowe53,80%11826,85%59Średnie33,59%11344,04%149Wyższe9,78%9126,65%248Inne2,83%202,46%17

pp - AGB Nielsen Media research
Autor artykułu:
pp - AGB Nielsen Media research
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+