W okresie od 1 stycznia do 25 kwietnia 2007 roku udziały TVP3 w rynku telewizyjnym wyniosły 4,43 proc., co oznacza spadek o 0,18 p. proc. w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku. W tym czasie wzrosły udziały tvn24 z 1,69 proc. w 2006 do 2,59 proc. w 2007 roku. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Wszyscy 4+01.01 - 25.04.200701.01 - 25.04.2006AMRSHR %AMRSHR %TVPReg/TVP3292 4574,43%309 7364,61%TVN24171 2182,59%113 5221,69%
Podobnie jest w grupie widzów w wieku 16-49 lat, gdzie udziały TVP3 w analizowanym okresie spadły o 0,34 p. proc. do 3,06 proc., zaś udziały TVN24 wzrosły o 0,64 p. proc. do 1,94 proc.
16 - 4901.01 - 25.04.200701.01 - 25.04.2006AMRSHR %AMRSHR %TVPReg/TVP387 6063,06%101 8813,40%TVN2455 6361,94%39 0571,30%
Ciekawie sytuacja wygląda w grupie widzów posiadających dostęp do sieci kablowej lub telewizji satelitarnej, w której zdecydowana większość osób posiada możliwość odbioru tvn24. Tutaj w okresie od 1 stycznia do 25 kwietnia 2006 roku to TVP3 miała wyższą widownię niż tvn24 (udziały odpowiednio 4,15 proc. i 3,13 proc.) Jednak w obecnym roku, sytuacja zmieniła się diametralnie. TVP3 straciła 0,54 p. proc, zaś tvn24 zyskała aż 1,75 p proc. i pod względem udziałów to stacja informacyjna Grupy TVN wyprzedza obecnie publiczną Trójkę o 1,26 p. proc.

Widzowie kab sat01.01 - 25.04.200701.01 - 25.04.2006AMRSHR %AMRSHR %TVPReg/TVP3127 1793,61%150 9314,15%TVN24171 2184,87%113 5223,12%
Obie stacje wybierane są chętnie przez widzów, gdy dzieje się coś ważnego. Dlatego na czele najpopularniejszych programów TVP3 w okresie 1 – 25 kwietnia 2007 roku znalazła się Transmisja z obrad Sejmu w dniu śmierci Barbary Blidy, którą oglądało prawie 1,5 mln widzów. Kolejne miejsca zajęły: „Telekurier” i „Kurier” (oba po ok. 1,3 mln). Najchętniej oglądane pasmo lokalne przyciągnęło ok. 930 tys. osób.
20 najpopularniejszych programów TVP3 w okresie 1 - 25 kwietnia 2007
Lp.ProgramGodz. DateAMRSHR %1TRANSMISJA OBRAD SEJMU20:38:2225-04-20071 436 69710,27%2TELEKURIER20:01:1513-04-20071 126 9438,35%3KURIER /PROG.INFO./21:30:0719-04-20071 126 7917,93%4PASMA LOKALNE21:45:1604-04-2007929 5266,85%5PROGNOZA POGODY20:51:1513-04-2007873 2846,07%63 WYMIAR 21:03:3216-04-2007868 5185,77%7KAMERA KURIERA /REP./19:59:5809-04-2007799 2714,73%830 MINUT EXTRA 20:01:2021-04-2007715 6184,94%9KURIER SPORTOWY09:48:1609-04-2007709 1457,47%10TELEWIZJA OBJAZDOWA12:03:1522-04-2007702 5038,12%11LOWCY MIODU17:00:1109-04-2007678 1005,09%12TRANSMISJA MSZY SWIETEJ11:00:0001-04-2007665 8117,75%13KURIER - KULTURA 09:51:4509-04-2007622 8266,51%14TELEPLOTKI 11:03:0322-04-2007606 3097,37%15LOSOWANIE EURO 201210:59:5918-04-2007606 23814,02%16PATROL TROJKI 22:40:1612-04-2007600 5506,21%17SWIADKOWIE SWIETOSCI21:20:3709-04-2007589 5063,56%18STUDIO WSCHOD 17:38:3014-04-2007585 7147,98%19STUDIO SWIAT20:53:1607-04-2007544 4553,49%20KURIER - SWIAT11:58:1310-04-2007537 7688,78%

Spośród najpopularniejszych programów tvn24 najwięcej widzów miały właśnie programy związane ze śmiercią byłej posłanki SLD – Rozmowa z goścmi w studiu, Transmisja obrad sejmu i Serwis informacyjny, które przyciągnęły przed ekrany znacznie ponad 600 tys. osób. Dalej znalazło się „Szkło kontaktowe” (ok. 570 tys. widzów) i magazyn „24 Godziny” (ok. 550 tys.).
20 najpopularniejszych programów TVN24 w okresie 1 - 25 kwietnia 2007Lp.ProgramGodz. DateAMRSHR %1ROZMOWA Z GOSCMI W STUDIU21:26:3025-04-2007666 1694,45%2TRANSMISJA OBRAD SEJMU21:38:4825-04-2007653 1115,02%3SERWIS INFORMACYJNY22:41:2225-04-2007610 0666,15%4SZKLO KONTAKTOWE 22:00:5619-04-2007566 7525,46%524 GODZINY20:59:5516-04-2007555 2623,67%6KROPKA NAD I 20:00:1925-04-2007487 4263,71%7WIECZORNY RAPORT20:30:4025-04-2007485 4483,41%8KONFERENCJA PRASOWA15:31:4614-04-2007458 0747,63%9PROGNOZA POGODY20:55:0702-04-2007434 3622,72%10SERWIS BIZNESOWY09:07:0318-04-2007369 24311,14%11GOSC PORANNY09:15:0516-04-2007351 67710,13%12PRZEGLAD PRASY10:11:4709-04-2007335 5443,31%13RAPORT POPOLUDNIOWY17:10:3319-04-2007315 8183,75%14SKANER POLITYCZNY18:38:2625-04-2007312 6943,16%15BILANS 09:52:3319-04-2007298 4038,67%16PROSTO Z POLSKI 17:10:3110-04-2007293 5452,69%17LOZA PRASOWA11:41:4815-04-2007290 0933,48%18KAWA NA LAWE 10:55:2122-04-2007270 5813,31%19INTERNET 24 15:25:0910-04-2007260 1433,39%20SPORT 12:23:2522-04-2007257 0572,92%

Zarówno TVP3, jak i tvn24 są najchętniej oglądane przez mężczyzn i widzów w wieku powyżej 45 lat. Regionalna Trójka cieszy się największą popularnością wśród mieszkańców wsi i miast powyżej 100 tys., zaś tvn24 ogląda przede wszystkim widownia miejska. Wśród widzów TVP3 przeważają emeryci, którzy także chętnie wybierają tvn24, choć ta stacja ma znacznie lepszą pozycję w tzw. top managmencie. Biorąc pod uwagę wykształcenie, TVP3 przyciąga przede wszystkim widzów z wykształceniem podstawowym i średnim, zaś tvn24 – ze średnim i wyższym.
TVP3TVN24ADH %AFFADH %AFFPłećMężczyźni49,43%10251,10%106Kobiety50,57%9848,90%95Wiek4- 9 1,13%181,12%1810- 151,70%221,34%1716 - 191,38%221,68%2720 - 242,22%251,55%1725 - 292,91%351,83%2230 - 344,81%635,19%6835 - 393,30%505,00%7640 - 444,87%723,99%5945 - 4910,40%12913,47%16750 - 5410,50%12714,07%17155 - 5913,83%19914,30%20560+42,94%23736,46%202Wlk.miastaWieś38,24%10010,08%26< 50 tys.20,42%8533,79%14050-100 tys.6,46%7310,08%113100-200 tys.9,16%11418,17%227> 200 tys.25,73%12527,88%135ZawódTop management5,82%7217,55%217Pracownicy szczebla średniego9,09%7616,94%141Pracownicy fizyczni i rolnicy14,67%777,82%41Emeryci57,26%21947,66%182Inne13,15%3810,03%29WykształceniePodstawowe53,80%11826,85%59Średnie33,59%11344,04%149Wyższe9,78%9126,65%248Inne2,83%202,46%17











