Twitter chce oznaczać etykietami fake newsy publikowane przez polityków. Pomogą użytkownicy serwisu

Twitter testuje system, w którymi w wyraźny sposób chce oznaczać wpisy zawierające dezinformacje. Treściom uznanym za fake newsy będą towarzyszyć jaskrawe etykiety ostrzegające przed tym że wprowadzają one odbiorców w błąd. Nowe rozwiązanie ma dotyczyć tweetów zamieszczanych przez polityków i osoby publiczne, zaś w identyfikowaniu fake newsów mają pomóc zarówno profesjonaliści, jak i użytkownicy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O tym, że Twitter testuje nowy sposób walki z fake newsami świadczy jeden z wpisów opublikowanych przez serwis na jego oficjalnym koncie. Tweet został później usunięty, jednak nie umknął uwadze użytkowników którzy zdążyli go skopiować i przesłać do mediów.

Fake newsy z etykietami

Twitter pomimo usunięcia wpisu na temat testów nowego systemu potwierdził oficjalnie ich prowadzenie m.in. w rozmowie ze stacją NBC News.

Zgodnie z tymi informacjami planowane rozwiązanie będzie dotyczyć przede wszystkim treści publikowanych na Twitterze przez polityków oraz inne osoby publiczne.

Materiały zawierające dezinformacje są w nim oznaczane etykietami w jaskrawym pomarańczowym lub czerwonym kolorze których rozmiar jest taki sam jak objętość danego wpisu. Etykieta informuje użytkowników o tym że tweet zawiera fałszywe treści, w które nie należy wierzyć.

Rzecznik Twittera wyjaśnił, że testowany obecnie system etykiet jest tylko jednym z rozwiązań, które w przyszłości mają pomóc w walce z fake newsami pojawiającymi się w serwisie. Firma przyznaje, że problem ten jest szczególnie ważny w perspektywie wyborów w USA zaplanowanych na jesień 2020 r., zaś dezinformacje publikowane przez osoby publiczne są dużo groźniejsze od innych ze względu na zaufanie jakim wielu użytkowników obdarza tego typu autorów.

Pomogą użytkownicy

W testowanym przez Twittera systemie oznaczania fake newsów wykrywaniem i weryfikowaniem treści mają się zajmować zarówno organizacje typu fact-checkers i dziennikarze, jak też społeczność użytkowników serwisu.

W tym drugim wypadku przewidziano system punktowy. Jeżeli konkretny użytkownik Twittera często będzie zgłaszał przypadki wykrycia dezinformacji w serwisie, które później zostaną potwierdzone przez innych weryfikatorów, wówczas otrzyma więcej punktów czyniących go coraz bardziej zaufanym źródłem rozpoznawania fake newsów na Twitterze.

Na razie nie wiadomo kiedy zakończą się obecne testy nowej metody walki z fake newsami Twitterze, nieznany jest też termin wprowadzenia tego systemu do codziennego funkcjonowania serwisu.

W IV kwartale 2019 roku Twitter zanotował zysk netto w wysokości 118,8 miliona dolarów, w porównaniu do 255,3 miliona dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. W tym samym czasie o 11 proc. zwiększył się przychód firmy, z 908,8 miliona dolarów do 1,01 miliarda dolarów. To pierwszy raz w historii kiedy Twitter w jednym kwartale przekroczył próg 1 miliarda dolarów przychodu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa