Według informacji podanych przez Bloomberga amerykańska komisja papierów wartościowych i giełd (SEC) zwróciła do kierownictwa Twittera z pytaniem dlaczego w swoich okresowych raportach nie podaje tego ilu użytkowników korzysta z serwisu średnio każdego dnia.
W odpowiedzi udzielonej SEC Twitter wyjaśnił że wychodzi z założenia, iż bardziej istotny dla inwestorów i udziałowców jest wskaźnik stałego wzrostu popularności serwisu, co jest wyrażane w raportach w liczbie miesięcznych użytkowników Twittera (w II kwartale br. wyniosła ona 328 mln i była niemal identyczna jak w poprzednim kwartale).
Twitter podał oględnie, że spośród całkowitej liczby miesięcznych użytkowników każdego dnia serwis odwiedza ok. 50 proc. z nich. Firma przyznała, że inną przyczyną braku danych dziennych jest chęć uniknięcia porównań z innymi serwisami społecznościowymi, przede wszystkim zaś z Facebookiem.

Takie porównanie dla Twittera rzeczywiście może być miażdżące. Według jego wyjaśnień liczba codziennych użytkowników wynosi bowiem ok. 164 mln, podczas gdy według ostatniego kwartalnego raportu Facebooka serwis ten odwiedza codziennie ponad 1,3 mld internautów.
Twitter dodaje, że porównanie liczby codziennych wizyt użytkowników nie ma sensu, bowiem oba serwisy mają zupełnie inny charakter i spełniają inne oczekiwania oraz potrzeby internautów.











