„Twoja twarz brzmi znajomo 7” zdecydowanym liderem rynku. 25,38 mln zł z reklam

Siódmą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 1,86 mln widzów, o 200 tys. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Program jednak nadal dał Polsatowi pozycję zdecydowanego lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 25,38 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Polsat siódmy sezon „Twoja twarz brzmi znajomo” pokazywał w soboty około godz. 22.00, w okresie od 4 marca do 6 maja br. Średnia oglądalność całej serii programu (pokazanej w okresie od 4 marca do 6 maja br.) wyniosła 1,86 mln widzów, co przełożyło się na 18,11 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 16,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,06 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się finałowy odcinek programu, który oglądało 2,11 mln osób.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-9-mln-widzow-the-brain-genialny-umysl-format-pokazal-nowa-jakosc-rozrywki ##

grafika

Dla porównania, piąta edycja formatu, nadawana wiosną ub.r. przyciągała przed telewizory o 200 tys. widzów więcej. Oglądało ją średnio 2,06 mln osób, co przekładało się na 19,71 proc. udziału w grupie 4+ i 17,84 proc. w 16-49.

Polsat w czasie nadawania najnowszej edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo” był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVP1, emitującej w tym czasie filmy fabularne, co dało jej 8,59 proc. udziału. Na podium uplasował się jeszcze TVN (także filmy; 7,41 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. programy rozrywkowe oraz seriale „Kontakt” i „Zabójcze umysły”; 4,62 proc.).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie 16-49 TVN wypadł lepiej od Jedynki.

grafika

Dobre wyniki oglądalności notują również powtórki programu, pokazywane w niedzielne popołudnia. Właśnie zakończony sezon formatu oglądało średnio w tym paśmie 1,32 mln widzów, co przełożyło się na 11,80 proc. udziału w grupie 4+ i 11,24 w 16-49.

Cennikowe wpływy reklamowe z dziesięciu odcinków show wyniosły 25,38 mln zł. Dla porównania, piąta seria z reklam przyniosła 23,18 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

- Cieszy nas sukces programu „Twoja Twarz brzmi znajomo”. Utrzymać pozycję lidera przez tak długi czas przy zmieniającym się rynku telewizyjnym, rosnących oczekiwaniach widzów czy w obliczu konkurencji to wielkie osiągnięcie. Ten program to nie tylko uzdolnieni i znani uczestnicy ale także cały sztab pracowników - profesjonalistów, którzy z odcinka na odcinek wkładają serce i czas aby zapewnić widzom jak najlepsze wrażenia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Sibilski, prezes Endemol Shine Polska. - Prawie dwumilionowa widownia to też dla nich podziękowanie za tę ciężką pracę - dodaje.

Siódmą edycję programu wygrała Katarzyna Popowska, która swoją wygraną w wysokości 100 tys. zł przekazała fundacji „Zdążyć z pomocą”.

Telewizja Polsat już zdecydowała o kontynuacji show „Twoja twarz brzmi znajomo” - ósmą edycję programu będzie można oglądać w jesiennej ramówce br.

Format pochodzi z katalogu Endemol Shine Group.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów