Tygodnie tematyczne wizytówką Lidla

Pierwszy tydzień tematyczny Lidla z kuchniami świata w roli głównej pojawił się w sklepach w Polsce w styczniu 2007 roku i był to Tydzień meksykański. Od tamtej pory Lidl przeprowadził już około 300 różnych akcji tematycznych, a do końca tego roku zaskoczy klientów kolejnymi. Polacy uwielbiają oferty produktów z odległych kuchni, a Lidl notuje wzrost sprzedaży i wzmożoną ilość klientów w sklepach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Pierwsze tygodnie tematyczne

W styczniu 2007 r., po pięciu latach obecności Lidla w Polsce, na podstawie obserwacji tendencji na rynkach europejskich oraz zwyczajów zakupowych Polaków, sieć postanowiła wprowadzić do oferty swoich sklepów Tydzień meksykański.Już wtedy w planach były kolejne kulinarne tygodnie tematyczne. W 2007 r. było ich w sumie sześć, poza meksykańskim także azjatycki, włoski, hiszpański, amerykański i grecki. Wraz z ofertą meksykańską wydano broszurę z przepisami na dania meksykańskie i tym samym sieć rozpoczęła walkę o podniebienia Polaków, które nadal konsekwentnie zdobywa. Zainaugurowana w 2012 r. kampania „Pascal kontra Okrasa”, wydanie książki kulinarnej o tym samym tytule, projekt Kuchnia Lidla to działania otwierające Polakom drzwi do ciekawej i różnorodnej kuchni. Dziś akcje tematyczne przyciągają do sklepów zarówno stałych klientów, jak i tych, którzy odwiedzają sklepy specjalnie po to, by zakupić produkty prostoz Włoch czy Francji.

Jakość i przybliżanie odległych smaków kluczem do sukcesu

Akcje tematyczne to nasza wizytówka. Jako pierwsi w branży zainicjowaliśmy takie rozwiązanie – przyznaje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polskai dodaje: Produkty sprzedawane w ramach tygodni tematycznych to charakterystyczne dla danego kraju czy regionu przysmaki. Długoletni sukces akcji tematycznych w Lidlu definiują przede wszystkim następujące trzy parametry: wysoka jakość produktów, atrakcyjna cena i różnorodność. Ale naszym klientom proponujemy coś więcej niż tylko produkty. Wartością dodaną są przepisy Pascala i Okrasy, które odczarowują to, co czasami wydaje się być trudne i egzotyczne.

Lidl odnotowuje stały wzrost sprzedaży produktów akcyjnych i planuje kontynuować tygodnie tematyczne. Klienci przyjmują je z cały czas rosnącą aprobatą. W ciągu 5 lat popularność akcji tematycznych w Lidlu wzrosła kilkukrotnie. To spowodowało, że tegoroczna Vitasia jest dwa razy większa i bardziej różnorodna niż ta z ubiegłego roku.

Klient decyduje

Od 2007 roku, czyli od wprowadzenia konceptu tygodni tematycznych, Lidl przeprowadził ok. 300 akcji kulinarnych, a do końca 2014 r. zaskoczy swoich klientów kolejnymi. W samym 2013 roku klienci mogli cieszyć się nowymi tygodniami tematycznymi w zasadzie w każdym tygodniu roku. W oparciu o tygodnie tematyczne sieć kształtuje także swój stały asortyment. Uważnie słuchamy naszych Klientów, czego dowodem jest wprowadzanie do stałej oferty najpopularniejszych produktów z danych tygodni tematycznych, jak na przykład ser Cremeux de Normandie z oferty francuskiej czy też świeże Pesto i makaron tagliatelle z Tygodnia włoskiego - mówi Patrycja Kamińska.Tym samym, śmiało można powiedzieć, że Klienci Lidla mają wpływ na to, co pojawia się na półkach sklepów.

Tygodnie Polskie i wielka Azja

Podczas gdy klienci sieci w Polsce mogą zapoznawać się z kuchniami innych krajów, Lidl oferuje produkty od polskich dostawców ze swojego asortymentu w sklepach sieci za granicą. Tylko w ubiegłym roku eksport produktów oryginalnych marek Lidl na europejski rynki wyniósł 1,5 mld zł i był o 20 % większy niż rok wcześniej. Produkty polskiego pochodzenia trafiają dzięki sieci Lidl na stoły Węgrów, Czechów, Słowaków i Rumunów, ale też Francuzów, Greków czy Skandynawów. Ponadto w Wielkiej Brytanii i Irlandii organizowane są Tygodnie kuchni polskiej. W sumie w latach 2012-2013 w sklepach Lidl w tych krajach zrealizowano aż 9 takich akcji, a w bieżącym roku odbyły się tam już 3 takie tygodnie. W Polsce do jednej z najpopularniejszych ofert należy azjatycka. Ta, która pojawiła się w Lidlu 2 czerwca tego roku, jest największąz dotychczas oferowanych. Jest to dowód na to, że Polacy są coraz bardziej otwarci na kuchnie odległych kultur, a Lidl skutecznie edukuje w tej sferze.

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele