„Tygodnik Powszechny” z 10,3 mln zł przychodów i 152 tys. zł zysku

W ub.r. spółka Tygodnik Powszechny osiągnęła wzrost przychodów o 1,2 proc. do 10,29 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 0,5 proc. jej zysk netto zwiększył się z 36,6 do 151,6 tys. zł. Od stycznia do maja br. miała 15 tys. zł zysku netto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sprawozdaniu złożonym w KRS wydawca „Tygodnika Powszechnego” nie podał, ile wyniosły jego wpływy ze sprzedaży pisma, a ile z reklam.

W ub.r. średnia sprzedaż ogółem tygodnika wynosiła 26 451 egz., po spadku o 2,5 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. O ile sprzedaż kioskowa zmalała o 10,1 proc., o tyle sprzedaż prenumeraty, w modelu redakcyjnym i kolporterskim wzrosła o 2,3 proc., a rozpowszechnianie e-wydań w prenumeracie - o 19,8 proc.

Firma zaznaczyła, że przez cały rok realizowała akcje promujące prenumeratę cyfrową. - Wzrosło zainteresowanie tzw. pakietami łączonymi (druk+cyfra), wprowadzono nowy rodzaj prenumeraty elektronicznej prenumeratę na trzy miesiące, która od początku cieszą się dużym zainteresowaniem nowy czytelników - wyliczyła.

Podkreśliła, że takie wyniki sprzedażowe udało się osiągnąć mimo ograniczeń w działalności centrów handlowych i spadku mobilności w czasie lockdownów. - Mimo to piony redakcyjny i wydawniczy, prowadząc pracę w trybie zdalnym, kosztem zwielokrotnionego wysiłku nie utraciły płynności pracy, plany wydawnicze zostały zrealizowane w całości, a rok 2020 zakończył się wynikiem finansowym na poziomie oczekiwanym przez wspólników - zaznaczono.

Tygodnik Powszechny jest też zadowolony ze sprzedaży reklam. - W roku 2020 pojawili się nowi reklamodawcy lub uaktywnili się reklamodawcy długo nieaktywni, co pozwoliło na wydanie wielu dodatków sponsorowanych i przyniosło przychody na poziomie porównywalnym z poprzednim rokiem - opisano.

29 pracowników etatowych, mniej autorów zewnętrznych

W ub.r. wydatki operacyjne Tygodnika Powszechnego zmalały o 0,5 proc., z 10,08 do 10,03 mln zł. Koszty usług obcych zmniejszyły się z 3,44 do 3,42 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 3,87 do 4,04 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 446,5 do 475,2 tys. zł.

W ub.r. w firmie pracowało średnio 29 osób na etacie, tyle samo co w 2019 roku. Liczba stałych współpracowników zwiększyła się rok do roku z 14 do 16, a liczba autorów zewnętrznych zmalała z 346 do 300. W połowie ub.r. na stanowisko wiceprezesa spółki powołana została Maja Kuczmińska. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 1,44 do 1,23 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 768 do 30,8 tys. zł.

Spółka nie skorzystała ze wsparcia państwowego w ramach tarcz zaoferowanego po wybuchu epidemii.

W br. nowa siedziba i 15 tys. zł zysku

W ub.r. zwiększyły się wyniki rentowności Tygodnika Powszechnego. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 84,4 do 255,2 tys. zł, zysk operacyjny - z 77,2 do 166,2 tys. zł, a zysk netto - z 36,6 do 151,6 tys. zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 22,1 tys. zł podatku dochodowego, wobec 42,7 tys. zł rok wcześniej.

82 proc. udziałów firmy ma Fundacja Tygodnika Powszechnego, a 18 proc. - Fundacja Centrum Kopernika. Zdecydowały, że jej zeszłoroczny zysk netto zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.

W sprawozdaniu firma poinformowała, że od stycznia do maja br. osiągnęła 15 tys. zł zysku netto.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele