Uber ruszył z globalnym przetargiem mediowym

Firma przewozów osobowych Uber rozpoczęła przetarg na globalną obsługę jej budżetu mediowego. Jego wartość szacowana jest na 600 mln dolarów rocznie. Klienta broni EssenceMediaCom (Groupm/WPP).

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Uber ruszył z globalnym przetargiem mediowym

Firma wysłała zapytanie ofertowe do wielu agencji już w zeszłym miesiącu, chociaż agencje, które odpowiedziały na pierwotne zapytanie, wciąż czekają na oficjalne zaproszenie do przetargu. Oczekuje się, że nastąpi to jeszcze w tym miesiącu, a następnie zostaną zorganizowane prezentacje w lipcu i decyzje do sierpnia. Tak wynika z kopii RFI, do której dotarł Adweek.

Według RFI Uber poszukuje „najlepszego w swojej klasie partnera strategicznego, który będzie działał jako rozszerzenie naszych wewnętrznych zespołów ds. mediów i marketingu”. Partner ten zajmie się strategią medialną, planowaniem i zakupem usług dla marki.

Budżet Ubera został oszacowany na około 600 milionów dolarów. Kwota ta będzie dzielona regionalnie, przy czym większość zostanie wydana w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii i Meksyku.

Dotychczas obsługą mediową  Ubera zajmowała się agencja EssenceMediaCom należąca do GroupM (WPP).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gwalty-uber-bolt-kodeks-drogowy-nowe-prawo-jakie-zmiany-punkty-karne,7169664716629633a ##

Przetarg koordynuje firma IDComms.

W zeszłym roku marka zatrudniła Johannesa Leonardo do prowadzenia obsługi kreatywnej dla Uber Reserve. Marka współpracuje również z Special Group i Mother w innych obszarach działalności.

„Kontrola rynku w całej branży"

Marka ocenia swoje partnerstwa marketingowe we wszystkich regionach, mając na celu stymulowanie wzrostu i innowacji. Podczas przeprowadzania globalnej oceny Uber zapewnia każdemu z regionalnych kierowników ds. marketingu elastyczność wyboru agencji, z którą chcą współpracować.

Oznacza to, że przetarg będzie rozległy, a uczestniczące w nim holdingi reklamowe będą mogły przedstawić do rozważenia różne agencje, w zależności od rynków.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"