Premiera „Ucha prezesa” w Telewizji WP z 290 tys. widzów - to rekord stacji

Pierwsze dwa odcinki serialu „Ucha prezesa” oglądało w Telewizji WP 288,6 tys. osób. To rekordowa jak dotąd oglądalność stacji. W czasie emisji serialu kanał śledziło pięć-sześć razy widzów więcej niż inne stacje z MUX-8.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Premiera „Ucha prezesa” w Telewizji WP z 290 tys. widzów - to rekord stacji

„Ucho prezesa” od stycznia ub.r. było dostępne w internecie - pierwsze odcinki od razu pojawiły się na YouTubie, a potem w produkcję zaangażował się płatny serwis Showmax, w którym debiutowały kolejne odcinki (na YouTubie udostępniano je z kilkudniowym opóźnieniem).

Telewizja WP w ramach umowy zawartej pod koniec ub.r. zyskała wyłączność na emisję „Ucho prezesa” w telewizji. Stacja zaczęła od pokazania 30 odcinków dostępnych już w internecie - będą one emitowane (po dwa) w niedziele i poniedziałki o godz. 20:00.

Pierwsze dwa pokazano w niedzielę. Według danych Nielsen Audience Measurement obejrzało je 288,6 tys. osób, co dało stacji 1,71 proc. udziału w oglądalności pasma. W grupie komercyjnej 16-49 serial miał 75,2 tys. widzów i 1,2 proc. udziału w rynku.

To wielokrotnie więcej niż miały pozostałe stacje z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. W minioną niedzielę w godz. 20:00-20:21 („Ucho prezesa” trwało pół minuty dłużej, stąd w poniższej tabelce jego wyniki są ciut wyższe) Metro zanotowało 58,3 tys. widzów i 0,35 proc. udziału, Zoom TV - 47,6 tys. widzów i 0,28 proc. udziału, a Nowa TV - 41,9 tys. widzów i 0,25 proc. udziału.

Premiera „Ucho prezesa” była mocno reklamowana przez Wirtualną Polskę. - To pozycja premium w naszej ofercie programowej. Wsparliśmy ją szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi na stronie głównej WP, Wp.tv, Facebooku oraz oczywiście na antenie Telewizji WP. Dodatkowo reklamowaliśmy ją w tv guidach i radiu. Zmieniona została też oprawa na nawiązującą do „Ucha prezesa” - opisuje Barbara Bilińska, dyrektor programowa Telewizji WP.

Wyniki oglądalności pokazują, że prawie trzy czwarte widzów (213 tys.) pierwszych odcinków „Ucha prezesa” to osoby w wieku 50 lat i więcej, które zapewne nie miały okazji obejrzeć serialu na YouTubie ani Showmaksie.

Premierowe odcinki „Ucha prezesa” dały Telewizji WP rekordowe wyniki oglądalności. Tydzień wcześniej w paśmie emisji serialu stacja pokazywała „Mistrzów kabaretu”, którzy przyciągnęli 92 tys. widzów, co dało 0,54 proc. udziału w rynku oglądalności (39,6 tys. i 0,6 proc. w grupie 16-49). Stacja też była liderem pasma, ale z mniejszą przewagą na konkurentami z MUX-8 wśród wszystkich widzów.

Jednocześnie debiut serialu przyniósł Telewizji WP dwa hity ratingowowe. Najwyższą oglądalności w historii kanał osiągnął w czasie emisji dwóch odcinków, a pokazany zaraz potem odcinek „Mistrzów kabaretu” miał 157,2 tys. widzów i 0,91 proc. udziału w rynku oglądalności. Dalsze miejsce pod tym względem zajmują inne odcinki „Mistrzów kabaretu”: ten pokazany w pierwszy dzień Bożego Narodzenia o godz. 15 zanotował 147,2 tys. widzów i 1,34 proc. udziału, a ten z niedzieli 3 grudnia o godz. 20 - 144,8 tys. widzów i 0,86 proc. udziału.

Jeśli chodzi o widzów w wieku 16-49 lat, to lepsze wyniki zanotowało siedem odcinków „Mistrzów kabaretu”. Ten z pierwszego dnia Bożego Narodzenia miał 110 tys. oglądających i 2,52 proc. udziału w rynku, a pokazany 27 listopada o godz. 23 - 98,9 tys. oglądających i 3,08 proc.

Wirtualna Polska jest zadowolona z oglądalności „Ucha prezesa”, mimo że w ramach umowy z brokerem reklamowym TVN Media jest rozliczana tylko z wyników w grupie 16-49. - Wyniki oglądalności są rekordowe w grupie ogólnej (najlepszy wynik na MUX8) i bardzo obiecujące w grupie komercyjnej. Decyzja o zakupie cyklu okazała się strzałem w dziesiątkę. Ważny jest dla nas każdy widz w każdej grupie wiekowej - podkreśla Barbara Bilińska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-nowym-liderem-m-jak-milosc-i-ms-w-lotach-hitami-tygodnia ##

W ramach umowy od marca Telewizja WP będzie pokazywała na bieżąco nowe odcinki „Ucha prezesa” - kilka dni po premierze na Showmaksie, a przed udostępnianiem ich na YouTubie.

Telewizja WP działa od grudnia 2016 roku, jest dostępna na MUX-8 i u największych operatorów kablowych i satelitarnych (z wyjątkiem Cyfrowego Polsatu). Według danych Nielsen Audience Measurement w całym ub.r. miała 0,32 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji