ITI ogłosiła swoje wyniki finansowe za cały 2002 rok. Oto najważniejsze informacje:
Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży Grupy ITI w 2002 roku o 27% do poziomu 170 mln USD
TVN zanotował w 2002 roku efektywny wzrost wyniku na poziomie EBITDA o 89% do 38.975 tys. USD; TVN uzyskuje wyniki lepsze niż pozostali konkurenci osiągając 28,5% stopę marży EBITDA
Segment Nowych Mediów uzyskuje dodatni wynik EBITDA
Grupa ITI dokonuje odpisu wartości w wysokości 23.311 tys. USD oraz obciąża rachunek zysków i strat kosztami związanymi z przeprowadzeniem publicznej oferty w wysokości 8.859 tys. USD
Grupa ITI refinansuje poprzednie "Obligacje Zamienne", które znajdują się w posiadaniu BRE
Przychody EBITDAOkres 12 miesięcy do 31 grudnia 2002 TVN 136 51838 975TVN 24 5 738(5 337)Endemol Neovision 6 307824ITI Film Studio 6 179(177)Multikino 16 6302 294ITI Cinema 4 871(247)Tenbit 1 203(845)Onet (2) 16 430388DRQ (3) 6 9102 151Okres 12 miesięcy do 31 grudnia 2001 TVN 117 22225 793TVN 24517(8 105)Endemol Neovision12 0193 045ITI Film Studio8 689324Multikino16 5712 827ITI Cinema5 474(23)Tenbit1 168(986)Onet (2)19 217(1 579)DRQ (3)5 7521 402Jan Wejchert, Prezes Grupy ITI, skomentował: "Pomimo trudnych warunków rynkowych Grupa ITI w wyraźny sposób zwiększyła swoje skonsolidowane przychody oraz wartość EBITDA. Nasze podmioty o ustabilizowanej pozycji, a w szczególności TVN, osiągnęły wyjątkowo dobre wyniki. W związku z dokonaniem jednorazowego odpisu wartości oraz pozostałymi kosztami, które bezpośrednio obciążyły w pełnej kwocie rachunek zysków i strat w 2002 roku, jak również dalszymi kosztami budżetowymi związanymi z podmiotami znajdującymi się w fazie rozwoju, Grupa ITI zanotowała w 2002 roku znaczącą stratę netto. Obecnie mamy czystą pozycję wyjściową i z optymizmem patrzymy w przyszłość w związku z tym, że spodziewamy się w 2003 roku przynajmniej analogicznych wyników z działalności operacyjnej jak w roku poprzednim i nie przewidujemy jakichkolwiek nadzwyczajnych obciążeń." Piotr Walter, Prezes TVN: "W ciągu 2002 roku polski rynek była bardzo trudny, ale osiągnęliśmy nasze bardzo ambitne cele dzięki innowacyjnym programom oraz ścisłej kontroli kosztów. Ten trend kontynuowany jest w 2003 roku, ale musimy być bardzo uważni ponieważ wpływ potencjalnej wojny w Iraku na wynik TVN jest trudny do oszacowania, a sytuacja rynkowa na polskim rynku mediów pozostaje nadal trudna, pomimo tego, że rynek oczekuje pozytywnego rozwoju sytuacji w związku z akcesją Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku."












