Udany tydzień TVP1, Polsat w dół. Mecz Polska-Holandia wśród hitów tygodnia

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów awansowała TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział liderującej TVP1 w okresie od 30 maja do 5 czerwca 2016 roku zwiększył się o 3 pkt. proc. do 12,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 1,44 pkt. proc. i wyniósł 10,42 proc.

Podium uzupełnia TVN. Wynik tej stacji to 9,67 proc. (bez zmian). Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,67 proc.; w dół o 0,32 pkt. proc.).

Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,25 proc. do 41,49 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zmniejszyła udział o 1,05 pkt. proc. do 12,87 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,16 proc., po wzroście o 0,62 pkt. proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8,51 proc. (do góry o 2,15 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka, która spadła na czwartą lokatę (jednak do góry o 0,22 pkt. proc. do 7,44 proc.).

grafika

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 30 maja oglądało 5,99 mln widzów.

Na drugim miejscu znalazł się mecz towarzyski piłki nożnej Polska-Holandia, który dwa dni później do Jedynki przyciągnął średnio 4,75 mln widzów.

Podium uzupełnia finałowy odcinek wiosennego sezonu „Ojca Mateusza” Jedynki z 2 czerwca - serial tego dnia śledziło 4 mln osób.

Szóste miejsce zajęła transmisja z najchętniej oglądanej części festiwalu w Opolu, którą na antenie TVP1 śledziło 3,52 mln widzów. Było to muzyczne widowisko w wykonaniu Waldemara Malickiego i Filharmonii Dowcipu zatytułowane „Grand China Tour”, które odbyło się trzeciego dnia festiwalu.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 5 czerwca obejrzało 2,88 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,85 mln widzów (emisja 2 czerwca).

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.05.2016 - 05.06.2016 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.05.2016 - 05.06.2016 - grupa 16-49

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online