Udział w rynku RMF FM spadł poniżej 30 proc. Radio Pogoda z największym wzrostem, traci Polskie Radio 24

W okresie od marca do maja br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, ale stacja zanotowała największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskało Radio Pogoda - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,7 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział stacji spadł o 1,6 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc. (udział tej stacji względem fali marzec-maj 2023 roku spadł o 0,2 pkt. proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-sluchalnosc-grupa-komercyjna-16-49-i-kwartal-2023,7169645386221185a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku w analizowanym okresie wyniósł 7,2 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).

Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji wzrósł o 0,1 pkt. proc. do 4,8 proc. Czołową piątkę uzupełnia Audytorium 17 (do góry o 0,1 pkt. proc. do 4,6 proc.).

Radio Pogoda najbardziej do góry

Największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 0,5 pkt. proc. do 1,5 proc. udziału - pochwalić się mogło Radio Pogoda. Stacja w rankingu awansowała z miejsca 16. na 15.

Wyraźnie - o 0,3 pkt. proc. - zyskały także RMF Classic i SuperNova (do odpowiednio 1,5 proc. i 0,8 proc.).

Straciło natomiast Polskie Radio 24 (spadek z 1,5 proc. do 1,1 proc.).

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii