Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,7 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział stacji spadł o 1,6 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc. (udział tej stacji względem fali marzec-maj 2023 roku spadł o 0,2 pkt. proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-sluchalnosc-grupa-komercyjna-16-49-i-kwartal-2023,7169645386221185a ##
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku w analizowanym okresie wyniósł 7,2 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).
Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji wzrósł o 0,1 pkt. proc. do 4,8 proc. Czołową piątkę uzupełnia Audytorium 17 (do góry o 0,1 pkt. proc. do 4,6 proc.).

Radio Pogoda najbardziej do góry
Największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 0,5 pkt. proc. do 1,5 proc. udziału - pochwalić się mogło Radio Pogoda. Stacja w rankingu awansowała z miejsca 16. na 15.
Wyraźnie - o 0,3 pkt. proc. - zyskały także RMF Classic i SuperNova (do odpowiednio 1,5 proc. i 0,8 proc.).
Straciło natomiast Polskie Radio 24 (spadek z 1,5 proc. do 1,1 proc.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.











