UE ogłasza konkurs na urodzinowe logo

'Unii Europejskiej na urodziny' (Happy birthday EU). Tak brzmi motto konkursu, jaki ogłosiła Komisja wspólnie z Radą i Parlamentem Europejskim, a także z Europejskim Komitetem Ekonomiczno-Społecznym i Komitetem Regionów.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

 Studenci sztuk plastycznych i graficznych oraz dyplomowani w tym roku zawodowi artyści są zaproszeni do zaprojektowania logo, które stanie się oficjalnym znakiem rozpoznawczym przyszłorocznych obchodów pięćdziesiątej rocznicy podpisania Traktatu Rzymskiego. Przez cały rok 2007, Komisja i wszystkie pozostałe instytucje europejskie będą się posługiwały zwycięskim znakiem w czasie obchodów pięćdziesięciolecia.   Również państwa członkowskie, władze regionalne i lokalne będą zachęcane do opatrywania własnych uroczystości tym samym znakiem.

Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 30 września 2006 r.

Wyboru zwycięskiego projektu dokona jury złożone z przedstawicieli pięciu instytucji, któremu przewodniczyć będą wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margot Wallström razem z wiceprzewodniczącym Parlamentu Europejskiego Alejo Vidal-Quadrasem. Na autora najlepszego projektu czeka nagroda w wysokości 6 tys. euro. Nagrodzone zostaną również drugie i trzecie miejsce – autorzy logo otrzymają odpowiednio 4 i 2 tys. euro. Trójka nagrodzonych projektantów otrzyma zaproszenie na ceremonię wręczenia nagród, która odbędzie się tej jesieni w Brukseli. Wiceprzewodnicząca Margot Wallström powiedziała o konkursie: „Pięćdziesiąt lat pokojowej współpracy i rosnącego dobrobytu i bezpieczeństwa w  Europie to wydarzenie, które naprawdę wypada uczcić. Jest to zarazem wyśmienita okazja do debaty na temat naszych oczekiwań wobec UE w przyszłości – dla naszych dzieci i następnych pokoleń. UE znaczy coś innego dla każdego z państw członkowskich, dla poszczególnych obywateli, społeczności, czy grup wiekowych. Dlatego też punktem ciężkości obchodów powinny być wydarzenia angażujące możliwie jak najwięcej uczestników.”Wszyscy studenci akademii sztuk pięknych, projektowania graficznego i komunikacyjnego, komunikacji wizualnej, projektowania medialnego i sztuk pokrewnych z 25 państw członkowskich, a także z Bułgarii i Rumunii są zaproszeni do wzięcia udziału w konkursie. Zaproszenie dotyczy również zawodowych projektantów, którzy uzyskali dyplom studiów wyższych lub zawodowych w 2006 r.  Uczestnicy konkursu mają stworzyć logo, któremu może towarzyszyć hasło propagujące integrację europejską. Logo musi zawierać odniesienia do pięćdziesiątej rocznicy podpisania Traktatu Rzymskiego, odzwierciedlając takie osiągnięcia UE, jak pokój i dobrobyt, a także jej przyszłość.Nagrodzone logo zostaną wybrane w drodze dwustopniowej selekcji.

Najpierw wszystkie zgłoszenia zostaną ocenione przez zespół złożony z wiodących grafików o międzynarodowej klasie, którzy wybiorą dziesięć najlepszych prac. Następnie, drugie jury złożone z przedstawicieli Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, Rady UE, Komitetu Regionów oraz Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, któremu przewodniczyć będą Margot Wallström oraz Alejo Vidal-Quadras, nagrodzi trzy najlepsze projekty logo. Werdykt zostanie ogłoszony w trakcie ceremonii wręczenia nagród, która odbędzie się w Brukseli w październiku.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg