UEFA upomina piłkarzy w sprawie sponsorów Euro 2020

Po tym jak na spotkaniach prasowych Ronaldo sięgnął po wodę zamiast Coca-Coli, a Paul Pogba odsunął butelkę Heineken, UEFA przypomniała wszystkim zawodnikom o obowiązkach wobec sponsorów imprezy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Podczas trwającego piłkarskiego Euro 2020 doszło do dwóch incydentów z udziałem piłkarzy i marek sponsorujących imprezę.

Coca-Cola, wieloletni sponsor piłkarskiego Euro, wydała komunikat, w którym przypomniała, że jej zaangażowanie w imprezę pomaga zarówno samemu turniejowi, jak i  rozwojowi sportu ogólnie. Firma podkreśliła też, że zapewnia uczestnikom wydarzenia różne napoje, także wodę - każdy podejmuje decyzję wedle swoich upodobań.

Paul Pogba na konferencji po wygranym przez Francuzów meczu z Niemcami 1:0 odsunął ze stolika butelkę piwa Heineken. Zawodnik został tego wieczora uhonorowany nagrodą piłkarza meczu, którą sponsoruje Heineken. Zwrócono uwagę, że piłkarz odsunął piw ze względu na fakt, że jest muzułmaninem, a w tej religii alkohol jest zakazany.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grzegorz-krychowiak-czerwona-kartka-upadek-mecz-polska-hiszpania-euro-2020 ##

UEFA upomina piłkarzy

Do obu zdarzeń odniosła się UEFA. W wydanym oświadczeniu główny organizator mistrzostw podkreślił, że piłkarze mają wobec firm sponsorujących turniej obowiązki.

- UEFA przypomniała uczestniczącym drużynom, że umowy sponsorskie są integralną częścią organizacji turnieju i zapewniają rozwój futbolu w całej Europie, w tym rywalizację młodzieży i kobiet - napisano  w oświadczeniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kleska-polskiej-kadry-pilkarskiej-to-bol-glowy-sponsorow-mecz-hiszpania-polska-wynik ##

Dyrektor turnieju, Martin Kallen, zaznaczył, że „jest to reakcja na zachowanie Ronaldo". UEFA wykazała się większą wyrozumiałością wobec Paula Pogby, który odsunął napój sponsora ze względów religijnych.  „Wykazujemy pełne zrozumienie dla piłkarzy, którzy takie kroki podejmują z powodów religijnych" - stwierdził  Martin Kallen.

UEFA przypomniała także reguły sponsoringu - w jego ramach firmy mają prawo lokować swoje produkty także na konferencjach prasowych przed i po meczach. Dyrektor piłkarskiego Euro 2020  podkreślił, że UEFA "porozumiała się z reprezentacjami w tej sprawie", gdyż to "przychody od sponsorów są kluczowe dla turnieju i dla europejskiego futbolu".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025