Wybór UM do planowania i zakupu mediów kończy blisko 20-letnią współpracę American Express z Mindshare. Agencja rozpoczęła obsługę mediową firmy dwie dekady temu, a siedem lat później obroniła ten budżet przed Initiative (IPG Mediabrands) i Carat (Dentsu Aegis Network).
W czerwcu ub.r. firma zdecydowała się przenieść znaczną część obsługi reklamowej z agencji Ogilvy do mcgarrybowen. Ogilvy pracowało dla American Express jako wiodąca agencja reklamowa od 1962 roku. Agencja mcgarrybowen jest autorem rebrandingowej kampanii American Express realizowanej w kwietniu br. pod hasłem „Live life”.
American Express współpracował też dotychczas - w zakresie komunikacji internetowej - z agencją Digitas (Publicis Groupe). Z informacji Campaignlive wynika, że agencja ta w wyniku wyboru UM nie będzie już odpowiadać za planowanie i zakup mediów internetowych. Zajmie się jedynie częścią kreatywną w internecie (ta kwestia nie była objęta rozstrzygniętym właśnie przetargiem).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dom-mediowy-um-wyniki-w-2017-roku,7171255316039297a ##
Według Kantar Media w ub.r. American Express na reklamy w mediach wydał ok. 300 mln dolarów, w porównaniu z 500 mln dol. w 2016 roku.
UM zajmie się planowaniem i zakupem mediów, strategią i analizami dla American Express na 22 rynkach na całym świecie. Będzie współpracować z innymi agencjami należącymi do IPG Mediabrands.











