Unilever chce utrzymać wydatki marketingowe mimo rosnących kosztów

Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Axe, Dove chce nadal inwestować w „długoterminową kondycję” swoich marek pomimo presji rosnących kosztów surowców. Marketer twierdzi, że obecny poziom inwestycji w markę i marketing jest na „właściwym poziomie”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Przemawiając podczas spotkania z inwestorami na temat wyników firmy za trzeci kwartał, dyrektor finansowy Unilevera Graeme Pitkethly powiedział, że Unilever będzie nadal inwestować i „wspierać długoterminową kondycję” swoich marek.

- Ponad 80 proc. naszych obrotów jest stabilna lub rośnie siła marki, a nasz udział w wydatkach reklamowych w stosunku do naszego udziału w rynku utrzymał się znacznie powyżej wskaźnika 100 - powiedział Pitkethly. - Podczas gdy w 2020 r. zaobserwowano znaczne różnice między pierwszym i drugim półroczem w fazach wydatkowania BMI, uważamy, że kwota inwestycji za cały rok była na odpowiednim poziomie i zamierzamy utrzymać ją na zasadniczo podobnym poziomie w tym roku.

Obroty koncernu w trzecim kwartale wyniosły 13,5 mld euro (11,3 mld funtów), co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. Sprzedaż w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy wzrosła o 1,7 proc. do 39,3 mld euro (33,1 mld funtów).

Znacząca rola e-commerce

Dyrektor generalny Unilever, Alan Jope, powiedział, że większe marki koncernu wspiera znacząco e-commerce.

- To mit, że nieskończona półka e-commerce faworyzuje marki średniej i małej wielkości. E-commerce jest bardzo korzystny dla odpowiednich dużych marek – są one pierwsze w wyszukiwarkach i listach zakupów – powiedział Jope.

Zagregowany biznes e-commerce firmy Unilever wzrósł w trzecim kwartale o 38 proc., co według Jope „znacznie wyprzedza rynek”. E-commerce stanowi obecnie 12 proc. całkowitego obrotu, w porównaniu z 11 proc. w poprzednim kwartale.

W kwietniu firma Unilever przyspieszyła swój program nauczania e-commerce dla pracowników, w wyniku którego do tej pory uzyskano ponad 15 000 certyfikatów. Ponadto 80 proc. pracowników czuje się teraz „mocno zaangażowanych” w biznes.

Dyrektor generalny Chartered Institute of Marketing, Chris Daly, powiedział: - Unilever zidentyfikował e-commerce jako kluczowy kanał przyszłości – nie tylko dla sprzedaży, ale także dla reklamy. Jego strategia ewoluuje, odchodząc od tradycyjnych platform, takich jak telewizja, w kierunku platform do gier i przesyłania strumieniowego.

Wskazał również na współpracę z grami wideo Fortnite i Animal Crossing jako przyszłe strategie marketingowe, które „przyniosą dywidendy w przyszłości”, przyciągając młodszych konsumentów.

Ukierunkowana innowacja

Pitkethly zauważył również „ogromną aktywność i zmiany” w dziale badawczo-rozwojowym firmy Unilever. Wyjaśnił, że innowacje w nauce i technologii zostały „całkowicie zweryfikowane”, aby praca była bardziej „skoncentrowana i strategiczna”.

- Ogólny kształt dzisiejszych wydatków na badania i rozwój w porównaniu do, powiedzmy, trzech lub czterech lat temu, jest zupełnie inny – powiedział Pitkethly.

Wskazał na markę wdrażającą nowe technologie do przeprowadzania 12 tysięcy cyfrowych eksperymentów na produktach, zamiast przeprowadzania ich fizycznie. Zaletą takiego podejścia jest zmniejszenie kosztów, okresów próbnych i czasu lądowania na półkach.

Firma współpracuje również z partnerami zewnętrznymi w celu opracowania „wielkiej nauki” w produktach i opakowaniach dla marek takich jak Dove i Persil, przy czym 70 proc. innowacji pochodzi ze współpracy zewnętrznej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online