Unilever, Coca-Cola, WPP, McCann, Sancho BBDO i Jung v Matt wśród liderów efektywności reklamowej (Top 10)

Unilever jako marketer, Coca-Cola - jako marka, holding reklamowy WPP , sieć reklamowa McCann Worldgroup oraz agencje Sancho BBDO i Jung v Matt z Hamburga zostały uznane za najefektywniejsze w swoich kategoriach - wynika z najnowszego raportu Effie Index.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Unilever, Coca-Cola, WPP, McCann, Sancho BBDO i Jung v Matt wśród liderów efektywności reklamowej (Top 10)

Ranking Effie Index (w tym roku przygotowano jego 9. edycję) pokazuje efektywność pracy m.in. sieci i holdingów reklamowych w kontekście globalnym. Uczestniczy w nim ponad 3 tys. finalistów i zwycięzców z 45 konkursów efektywności Effie z całego świata. W poniższym zestawieniu uwzględniono wyniki konkursów Effie z ub.r.

Unilever zachował tytuł najskuteczniejszego marketera, uzyskał to miano po raz szósty od 2011 roku. Drugi w rankingu koncern Nestlé  awansował z trzeciego miejsca detronizując PepsiCo. Z kolei trzecie miejsce na podium należy teraz do koncernu Coca-Cola, który awansował z miejsca 4.

grafika

Najefektywniejszą marką została Coca-Cola, która awansowała o dwa miejsca, wyprzedzając m.in. ubiegłorocznego lidera Pepsi. Drugie miejsce w tym rankingu, tak jak rok temu,  zajmuje McDonald's, a trzecie - marka Vodafone, która awansowała z zajmowanego przed rokiem miejsca czwartego.

grafika

Czołówka najefektywniejszych holdingów reklamowych nie zmieniła się wobec ub.r. WPP Group utrzymuje w tym rankingu pozycję lidera już ósmy rok z rzędu. Kolejne miejsca na podium zajmują Omnicom i Interpublics (IPG).

grafika

Wśród najskuteczniejszych sieci reklamowych w tegorocznym rankingu prym wiedzie McCann Worldgroup, która utrzymała ubiegłoroczną pozycję lidera. Swoje ubiegłoroczne pozycje zachowały też: wicelider rankingu czyli BBDO Worldwide i trzecia na podium sieć Ogilvy.

grafika

Agencja Sancho BBDO kolejny już rok zachowała tytuł najbardziej efektywnej agencji.  Drugie miejsce utrzymała FP7 / DXB z Dubaju, a tuż za nią uplasowała się McCann Worldwide z Indii.

grafika

Całkowicie zmieniła się czołówka najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych. Liderem tego zestawienia w tym roku jest agencja Jung v Matt z Hamburga, tuż za nią uplasowała się agencja Interaction z San Jose. Trzecie miejsce na podium należy do agencji Special Group z Auckland.

grafika

Jeśli chodzi o samą Europę, to liderem wśród marketerów jest L'Oreal, a najbardziej efektywną marką IKEA. Holdingiem numer jeden została WPP Group, a najbardziej efektywną siecią reklamową – McCann Worldgroup.

Na czele najbardziej efektywnych agencji znalazł się moskiewski oddział BBDO, zaś za najbardziej efektywną niezależną agencję uznano niemiecką agencję Jung v Matt z Hamburga.

W Effie Index 2018 znalazło się kilkanaście polskich firm i marek, jednak poza ścisłymi czołówkami.

Do zestawienia najefektywniejszych niezależnych agencji reklamowych trafiły agencje: Loyalty Point (miejsce 32), 2012, Brainbox, Grupa Me&My Friends, Labcon, Value Media (43), Opus B (59), Just (78), Performance Media (78), Agencja Warszawa, Brain, Gong i Heads Advertising (87).

W rankingu najskuteczniejszych agencji w Europie znalazły się polskie oddziały: Wavemaker Polska (7), Ogilvy Warszawa (41), Saatchi&Saatchi IS (41), McCann Worldgroup (51), Starcom (58), Grey (83), Publicis (83) i DDB (97).

Do najefektywniejszych polskich marek należą: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (27) i Winiary (64). Wśród marketerów znalazły się takie firmy, jak Maspex (36), Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (45) i Grupa Żywiec (83).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online