Film reklamowy składa się z 3 równych części. Akcja każdej zodsłon rozgrywa się w innym miejscu i prezentuje kolejnychbohaterów. Babcia, dojrzały mężczyzna i młoda kobieta - postacieze spotu, w pośpiechu podążają do celu. Każda z nich próbuje przyużyciu niekonwencjonalnych środków, przekonać do swoich racji iwyegzekwować swoje prawa od pracowników działu reklamacji wsklepie, nieprzyjaznej pani w punkcie obsługi klienta orazkonsultanta w banku. Z każdą minutą zmienia się nastrój filmu, anapięcie i zagrożenie narastają. Dużą rolę odgrywa odpowiednimontaż spotu i gra kamer. Ostre ujęcia głównych postaci z góry i zdołu dają efekt nieustannej ich obserwacji. W fazie kulminacyjnejniepokój towarzyszący rozgrywającym się na ekranie historiomprzekształca się w zabawną intrygę, której ostatecznie ulegająbohaterowie. Lektor podsumowuje: "Możesz krzyczeć, możesz błagać,możesz grozić, ale oszczędzisz sobie wielu kłopotów jeśli poznaszswoje prawa. Bezpłatną pomoc otrzymasz u rzecznika konsumentów." idodaje "Prawo jest po Twojej stronie". Film prezentuje i zachęca doodwiedzenia strony www.uokik.gov.pl, na której wszyscyzainteresowani uzyskają dodatkowe informacje o podstawowych prawachkonsumenta oraz samym urzędzie.

"Chcieliśmy pokazać, że w relacjach ze sprzedawcami nie musimypolegać na swoich zdolnościach aktorskich ani wymuszać niczegoagresywnym zachowaniem. Wystarczy, że będziemy znali swoje prawa ito oszczędzi nam wielu kłopotów" - powiedział Adam Miecznikowski,Group Account Director Publicis.
30-sekundowy telewizyjny spot reklamowy jest emitowany wprogramie I i II TVP.
Kampania - "Możesz"
Klient: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Przedstawiciel klienta:Elżbieta Anders - Dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą iKomunikacji Społecznej UOKiKAnna Janowska - Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej UOKiK
Agencja: Publicis:
Client Service:Adam Miecznikowski - Group Account DirectorKatarzyna Dąbrowska - Account Executive
Kreacja:Jacek Gierlasiński - Art DirectorJoanna Szymczyk - Copywriter
Produkcja TV:Ola Kowalczyk

Początek kampanii: 15.12.2007











