UOKiK ukarał Wedla za loterię promującą Ptasie Mleczko

UOKiK nałożył na firmę E.Wedel prawie 73 tys. zł kary za sposób informowania o loterii promującej Ptasie Mleczko. Natomiast firmy One-2-One i Aflofarm zostały ukarane grzywnami przekraczającymi 80 tys. zł za reklamy wprowadzające w błąd.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji zwrócił uwagę, że informacje o loterii ptasiego mleczka produkowanego przez E.Wedel znajdowały się na jego opakowaniach, ale bez podania daty zakończenia akcji. UOKiK ustalił, że po zakończeniu promocji w lutym br. w sklepach dalej znajdowały się informujące o niej produkty. W takiej sytuacji konsument mógł wtedy kupić ptasie mleczko Wedla, licząc na udział w loterii, tymczasem nie miał już na to szans. W związku z tym urząd założył na E.Wedel karę w wysokości dokładnie 72 917 zł, mimo że promocyjne opakowania ptasiego mleczka zostały już wycofane ze sprzedaży, bo minął ich termin przydatności do spożycia.

Z kolei agencja One-2-One została ukarana za sposób, w jaki latem ub.r. reklamowała prowadzony przez siebie „Konkurs telewizyjny”. Spot z udziałem aktora grającego m.in. w serialu „Plebania” zachęcał do udziału w loterii, informując, że do wygrania są telewizory, kina domowe, laptopy czy telefony. Następnie aktor, trzymając plik banknotów, mówił: „50 tysięcy złotych”, przez co w opinii UOKiK-u sugerował, że jest to główna nagroda. Tymczasem w loterii można było wygrać tylko jeden telewizor, jedno kino domowe, jeden laptop lub jeden telefon, a 50 tys. zł to suma wartości wszystkich dostępnych nagród, o czym można było przeczytać w regulaminie akcji. UOKiK ocenił, że One-2-One wprowadziła konsumentów w błąd, nierzetelnie informując o nagrodach w tym konkursie, i nałożył na spółkę karę w wysokości 86 047 zł.

Natomiast firma Aflofarm Fabryki Leków otrzymała karę za emitowane wiosną br. radiowe i telewizyjne reklamy swoich produktów NeoMag Cardio oraz NeoMag Forte. W spotach osoby rekomendujące te suplementy była przedstawiane jako ekspert ds. kondycji serca, dietetyk i profesor, podczas gdy tak naprawdę byli to oczywiście aktorzy. UOKiK ocenił, że przeciętny konsument mógł zaufać reklamie produktów polecanych przez autorytet profesora i na jej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Kara dla Aflofarmy wynosi 80 662 zł.

Decyzje o wszystkich tych karach nie są ostateczne, a ukarane firmy mogą odwołać się do sądu. One-2-One już skorzystała z tej możliwości. UOKiK podkreśla, że negatywne opinie o spotach „Konkursu telewizyjnego” i NeoMagu wydała już Komisja Etyki Reklamy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online