Sprawa rozpatrzona obecnie przez Sąd Apelacyjny w Warszawie sięga 2014 r. Wówczas T-Mobile Polska starając się nakłonić użytkowników do przejścia na nową taryfę Jump! zapowiedział, że abonenci którzy się na to nie zdecydują zapłacą o 5 zł wyższy rachunek od dotychczasowego.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi od użytkowników, którzy uważali że operator nie dotrzymał odpowiednich terminów pozwalających abonentom na odstąpienie od umowy po wprowadzeniu nowego cennika. W efekcie regulator rozpoczął w tej sprawie własne postępowanie, zaś w grudniu 2015 r. nałożył na T-Mobile karę w wysokości 4,5 mln zł nakazując też telekomowi rekompensaty po 65 zł dla każdego z dotkniętych podwyżkami abonentów.
T-Mobile odwołał się od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W maju ub.r. SOKiK uchylił wcześniejszą decyzję UOKiK, w związku z czym regulator odwołał się do wyższej instancji.

Pod koniec sierpnia br. Sąd Apelacyjny w Warszawie wydał orzeczenie uchylające w całości zaskarżony wyrok SOKiK z przyczyn formalnych i nakazał ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wydanie przez Sąd Apelacyjny wspomnianego wyroku potwierdzili w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pracownicy biura prasowego UOKiK. Zaznaczyli jednak, że urząd nie komentuje szerzej tego orzeczenia, wcześniej bowiem musi zapoznać się z jego pisemnym uzasadnieniem. Na tę samą przyczynę wskazał T-Mobile Polska uchylając się od komentarza.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że wydając wyrok Sąd Apelacyjny zakwestionował fakt, że SOKiK oparł swoją decyzję na formalnych błędach w sposobie nałożenia przez UOKiK kary, nie rozpatrywał natomiast samej istoty strategii prowadzonej przez T-Mobile. Dlatego teraz SOKiK ma rozpocząć swoje postępowanie od nowa biorąc pod uwagę znaczenie zarzutów formułowanych pod adresem operatora przez użytkowników oraz UOKiK.

T-Mobile Polska nie został po raz pierwszy ukarany przez UOKiK. Np. w lutym br. po prawomocnym wyroku sądowym operator zapłacił 15,3 mln zł kary nałożonej przez urząd w związku z loterią SMS-ową „Czy stałeś się dzisiaj Milionerem”. Według regulatora SMS-y promujące akcję wprowadzały klientów w błąd.
Na koniec czerwca br. T-Mobile Polska miał 10,87 mln klientów, o 260 tys. więcej niż rok wcześniej. W minionym kwartale telekom zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 0,1 proc. do 1,565 mld zł oraz wzrost zysku EBITDA AL o 0,9 proc. do 427 mln zł.











