Dziennik w swojej publikacji zamieścił wypowiedź Simona Boyda, prezesa UPC Polska, który powiedział: - Przypuszczam, że pierwszą siecią kablową, która zostanie wystawiona na sprzedaż, będzie Aster. Jeśli tak się stanie, będziemy zainteresowani jej kupnem. „Rzeczpospolita” w artykule podała także, iż według nieoficjalnych informacji nabywca za Aster musiałby wyłożyć ok. 1 mld zł (bez długu spółki, który wynosi 1,6 mld zł), a zakup operatora przez UPC wymagałaby zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Patrycja Gołos, dyrektor ds. komunikacji UPC Polska, w przesłanym nam wczoraj oświadczeniu napisała: - UPC Polska stale rozwija się i gdyby pojawiła się możliwość zakupu jednej z konkurencyjnych sieci kablowych, na przykład Aster, przyjrzymy się jej z uwagą. Jednak na chwilę obecną nie są prowadzone rozmowy na ten temat. Gołos dodała także, że konsolidacja rynku kablowego w Polsce jest konieczna, UPC zainteresowana jest akwizycjami na rynku polskim, a decyzja podejmować będzie w oparciu o analizę aktywów i potencjału danej firmy Przedstawiciel Aster zaprzeczył na łamach „Rzeczpospolitej”, jakoby firma była na sprzedaż. – Zarząd ani udziałowcy nie przewidują tego w najbliższym czasie – powiedział dziennikowi Robert Kołodziej, wiceprezes Aster.

UPC Polska ma obecnie ponad 1 mln abonentów rozsianych po 116 miejscowościach Polski. Natomiast Aster działa w Krakowie, Warszawie i Zielonej Górze i ma 380 tys. klientów.











