UPC straciło 30 tys. klientów. Rośnie telefonia, internet i TV cyfrowa

Na koniec III kwartału br. sieć UPC Polska miała o 30 tys. klientów mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadła liczba klientów usługi telewizyjnej, za to abonentów przybywa telewizji cyfrowej, internetowi, a najbardziej usłudze telefonicznej.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Łączna liczba abonentów sieci UPC Polska na koniec września 2013 roku wyniosła dokładnie 1 434 500, co oznacza spadek względem września 2012 roku o 29,3 tys., czyli o 2 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią nadal klienci usługi telewizyjnej, których na koniec września br. było 1 250 800. To jednak mniej aż o 57,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,4 proc.). Klienci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec III kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 823 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 15 proc., czyli o 107,6 tys. klientów) oraz 427,8 tys. użytkowników telewizji analogowej (spadek o 27,8 proc., czyli o 164,9 tys. klientów).

Obecnie klienci telewizji analogowej stanowią zatem 34,2 proc. wszystkich abonentów usługi telewizyjnej. Ewelina Rabsztyn, dyrektor ds. programmingu w UPC, pod koniec października br. podała, że operator spodziewa się, że na koniec roku z telewizji analogowej operatora będzie korzystać tylko 9 proc. jego abonentów. Spółka z końcem zeszłego miesiąca wycofała już telewizję analogową z oferty dla nowych klientów (więcej na ten temat).

Z kolei z szerokopasmowego internetu UPC korzysta już 888,4 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 8,3 proc. (68,3 tys. klientów). Sieć podaje, że już ponad 70 proc. jej klientów posiada internet o prędkości 30 Mb/s i wyższej. Stosunkowo najbardziej, bo o 19,6 proc. wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec września br. operator miał już 516,2 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 84,6 tys. mniej).

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 września br. korzystali z 2 655 400 usług (rok wcześniej z 2,56 mln). Spółka podała, że udział abonentów korzystających jednocześnie z telewizji, internetu i telefonii w całej bazie UPC przekroczył już 31 proc.

- UPC konsekwentnie realizuje strategię budowania wartości dla klientów poprzez sprzedaż pakietów - telewizji cyfrowej, internetu i telefonii - w III kwartale udało nam się zwiększyć sprzedaż potrójnej usługi i umocniliśmy tym samym naszą pozycją w kluczowych obszarach rynku - komentuje wyniki Simon Boyd, prezes UPC Polska.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online