Ustronianka kolejnym sponsorem reprezentacji Polski. Lotos sponsorem głównym?

Ustronianka, producent m.in. wody mineralnej o takiej samej nazwie, została ostatnim oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski. Sponsorem głównym, którego drużyna nie ma od połowy ub.r., być może zostanie Grupa Lotos.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ramach umowy Ustronianka otrzymała prawo do posługiwania się tytułem oficjalnego sponsora piłkarskiej reprezentacji Polski, a także do wykorzystywania we własnej działalności marketingowej znakiem graficznym drużyny. Z kolei logo firmy pojawi się na reklamach podczas meczów drużyny narodowej rozgrywanych w Polsce, tablicach sponsorskich w czasie konferencji prasowych, stronie internetowej PZPN, jak również zaproszeniach, biletach oraz programach meczowych.

Umowę podpisano na półtora roku - będzie obowiązywać do Euro 2016 zaplanowanego na czerwiec i lipiec przyszłego roku we Francji. Wartość kontraktu nie została ujawniona.

Ustronianka jest ostatnim z oficjalnych sponsorów reprezentacji. Poprzednie umowy ze sponsorami i partnerami drużyny podpisano latem i jesienią ub.r. - oficjalnymi sponsorami zostali Alior Bank, Star-Typ Sport i Okocim, a partnerami - Fakro, Wiśniowski, 99rent, Modecom i Las Vegas Energy Drink. Na początku ub.r. współpracę sponsorską zaczął Cinckiarz.pl, a przedłużył ją właściciel Biedronki.

Z drugiej strony w połowie ub.r. wygasły umowy z kilkoma sponsorami i partnerami reprezentacji, m.in. wieloletnim sponsorem głównym - Orange Polska. Prezes PZPN Zbigniew Boniek we wrześniu ub.r. tłumaczył, że szukanie nowego sponsora głównego idzie ciężko, bo Związek nie zamierza obniżyć swoich wymagań, a do wspierania drużyny narodowej nie kwapią się spółki skarbu państwa, mimo że niektóre z nich sponsorują poszczególne kluby (przeczytaj więcej na ten temat).

Według Krzysztofa Stanowskiego, założyciela i szefa serwisu Weszło.com, nowym sponsorem głównym reprezentacji raczej zostanie Grupa Lotos. Taką ewentualność zasugerowali też Zbigniewowi Bońkowi dziennikarze „Przeglądu Sportowego” w wywiadzie zamieszczonym w poniedziałek. - Negocjacje poważnych ludzi polegają na tym, że do momentu podpisania umowy niczego się nie ujawnia - stwierdził dyplomatycznie prezes PZPN. Dodał jednak, że to prezes firmy zainteresowanej byciem głównym sponsorem reprezentacji zadzwonił z taką propozycją.

- Absolutnie szczerze mówię wam, że rozmawiałem z dwoma sponsorami. Jeden nazywa się Orlen, ale według mnie ze względów politycznych było na to za wcześnie - powiedział w tym wywiadzie Boniek. Zaznaczył, że PZPN wiedząc już na początku ub.r., że Orange nie przedłuży umowy, nie spieszył się z szukaniem nowego sponsora głównego, bo reprezentacja grała wtedy słabo. - Wiecie dlaczego to trwało? Bo w Polsce jest 10 firm, które mogłyby tym sponsorem być, nie więcej. A my nawet bez sponsora głównego wypracowaliśmy dużo lepszy budżet i nie mieliśmy ciśnienia, by brać cokolwiek lub obniżać stawki - dodał Zbigniew Boniek w rozmowie z Weszło.com.

 „Przegląd Sportowy” podał w poniedziałek, że negocjacje z Lotosem są obecnie finalizowane. Umowa ma zostać podpisana na 3,5 lub 4 lata, a firma będzie płacić PZPN-owi ok. 8 mln zł rocznie oraz dodatkowe premie, jeśli piłkarze awansują na Euro 2016 i mistrzostwa świata 2018, co może podnieść wartość kontraktu o dodatkowe 8 mln zł.

Atmosfera wokół reprezentacji znacznie poprawiła się w październiku po spektakularnym zwycięstwie nad Niemcami. W Polsacie i Polsacie Sport ten mecz oglądało 7,38 mln osób, parę dni później zremisowane spotkanie ze Szkocją przyciągnęło do tych kanałów 8,57 mln widzów, a rozegrany w połowie listopada zwycięski mecz z Gruzją tylko w Polsacie obejrzało 4,91 mln osób.

Co ciekawe, chociaż w połowie ub.r. nowym sponsorem drużyny został Alior Bank (jesienią we współpracy z nim PZPN uruchomił serwis internetowy dla kibiców Laczynaspilka.pl), to przy telewizyjnych transmisjach meczów nadal reklamuje się wcześniej wspierający reprezentację BZ WBK, emitując spot z udziałem legendarnego brazylijskiego piłkarza Pele (przeczytaj o tym więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online