Nie wiadomo jeszcze na jak długo Viaplay pozyskał prawa. - Bardzo cieszymy się ze startu Viaplay w Polsce w sierpniu. Więcej informacji na temat naszej oferty sportowej, w tym LIQUI MOLY Handball-Bundesligi przekażemy wkrótce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jessica Kvint z NENT Group. Obecnie transmisje można oglądać w nSport+ i Sportklub. Już 3 lata temu NENT Group chwalił się pozyskaniem praw do Bundesligi szczypiornistów do 2023 roku na rynkach skandynawskich.
Viaplay promuje się na nowej stronie internetowej
Na stronie internetowej viaplay.pl pojawił się spot promujący platformę streamingową. „Jesteśmy Viaplay. Chcemy być mistrzami Europy w streamingu contentu” - takim hasłem reklamuje się serwis. W spocie użyto m.in. fragmenty meczów Bundesligi, produkcji hollywoodzkich typu „Niesamowity Spider-Man 2”, czy seriali. W reklamie widać na przykład stopklatkę z „Opowieści podręcznej”, która jest dostępna także w ofercie HBO Go. Filmy i seriale animowane w Viaplay dostarcza Nickelodeon (ViacomCBS).

Platforma streamingowa Viaplay, która ruszy w Polsce w sierpniu, ma rosnąć na europejskich rynkach szybciej niż zakładał to jej właściciel, nordycka spółka NENT Group. Oszacowali to analitycy banku Berenberg. Według analityków platforma OTT Viaplay pozyska w tym roku 452 tys. użytkowników w krajach skandynawskich i 348 tys. klientów z innych europejskich rynków.
Co w ofercie Viaplay?

W Polsce Viaplay to na przykład prawa do Bundesligi aż do 2029 roku, wyłączna licencja na lata 2021-2024 roku na transmisje spotkań Ligi Europy UEFA i Ligi Konferencji Europy UEFA, a także na wyścigi Formuły 1 w latach 2023-2025.
Obecnie mecze Bundesligi pokazują kanały Eleven Sports i Canal+ Sport. W ofercie Viaplay w Polsce mają pojawić się też filmy, seriale i programy, takie jak emitowany kiedyś w ATV i TVP "Fort Boyard".
Dostęp do Viaplay ma kosztować 34 zł miesięcznie.
Polski zespół NENT Group z 40-60 osobami
Obszernie o planach skandynawskiej spółki dotyczących Polski pisaliśmy kilka tygodni temu. Viaplay ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób. W jego skład wejdą także dziennikarze i komentatorzy. - Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiadał wówczas w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, dyrektor Sportu w NENT Group. Viaplay działa już w Szwecji, Finlandii, Norwegii, Danii, Islandii, Litwie, Łotwie i Estonii.











