Viaplay ma już ponad 3 mln subskrypcji

Przychody platformy streamingowej Viaplay w zeszłym kwartale wzrosły organicznie rok do roku o 36 proc., a liczba jej subskrybentów - o 21 proc. do 3,29 mln. Jej właściciel NENT Group podniósł prognozę wzrost liczby subskrybentów Viaplay do końca br. z ponad 250 tys. do 500 tys. Ekspansja zagraniczna (3 sierpnia Viaply wystartuje w Polsce) ma przełożyć się w br. na spadek rentowności o ok. 500 mln koron.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Viaplay ma już ponad 3 mln subskrypcji

Wpływy z subskrypcji do Viaplay w drugim kwartale br. stanowiły 35 proc. łącznych przychodów NENT Group. Wpływy z innych usług subskrypcyjnych poszły w górę organicznie o 30 proc. i miały 33 proc. udziału, a przychody reklamowe zanotowały wzrost o 28 proc. i 31 proc. udziału.

Viaplay z 3,29 mln subskrybentów

Na koniec czerwca za korzystanie z Viaplay płaciło 3,29 mln internautów (bezpośrednio i w ramach pakietów od operatorów telewizyjnych), o 571 tys. więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 21 proc.) i o 140 tys. więcej niż na koniec marca br. W zeszłym kwartale platforma pozyskała netto 113 tys. subskrybentów w krajach skandynawskich i 27 tys. na innych rynkach.

Łączny czas oglądania treści na platformie poszedł w górę rok do roku o 99,8 proc. do 13,86 mld minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viaplay-komentatorzy-rafal-wolski-piotr-domagala-michal-zachodny-tomasz-urban-kto-to-jest-opinie,7170150450243201a ##

Wiosną br. Viaplay zadebiutowała na Litwie, Łotwie i w Estonii, 3 sierpnia pojawi się w Polsce, jesienią ma ruszyć z ofertą w USA, a w pierwszym kwartale 2022 roku - w Holandii.

grafika

Do końca roku 500 tys. subskrybentów poza Skandynawią

W prezentacji NENT Group zapowiedziano, że prognozę liczby subskrybentów Viaplay poza Skandynawią podwyższono z ponad 250 tys. do 500 tys.

- Tempo naszej ekspansji zagranicznej teraz rośnie w związku z bliskim startem w Polsce. Podwyższamy cele dotyczące subskrybentów i inwestycji, ma to odzwierciedlać siłę naszej oferty treści i nawiązywanych partnerstw - skomentował Anders Jensen, CEO i prezes firmy.

Z drugiej strony koszty ekspansji zagranicznej spowodują spadek wyniku operacyjnego (EBIT) o ok. 500 mln koron szwedzkich. W krajach skandynawskich liczba subskrybentów Viaplay ma zwiększyć się w br. o minimum 400 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viaplay-jak-odbierac-vectra-aplikacja-tv-smart,7170151182432385a ##

Większe wpływy i mniejszy zysk NENT Group

Koncern NENT Group zanotował w minionym kwartale organiczny wzrost przychodów o 31,3 proc. do 3,07 mld koron.

Zysk operacyjny zmalał z 2,59 mld do 179 mln koron, a zysk netto - z 2,51 mld do 92 mln koron, natomiast skorygowany zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się ze 148 do 266 mln koron.

Firma zakłada, że na koniec 2025 roku z Viaplay będzie korzystać ok. 10,5 mln subskrybentów: ok. 6 mln w krajach skandynawskich i ok. 4,5 mln na pozostałych rynkach. W latach 2020-2025 chce osiągać średnioroczny wzrost przychodów o ok.18-20 proc. i ok. 15 proc. marży EBIT w krajach skandynawskich.

Viaplay z ligą niemiecką, angielską i Formułą 1

W listopadzie ub.r. właściciel Viaplay nabył prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, do końca sezonu 2024/25. Pod koniec kwietnia umowę przedłużono o kolejne cztery lata, do sezonu 2028/29.

Wiosną br. NENT Group kupiła prawa do transmisji w Polsce i paru innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Na Viaplay będzie też można oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/liga-angielska-premier-league-gdzie-ogladac-pilka-nozna-viaplay-cena-koniec-emisji-canal,7170158903985793a ##

Ponadto Viaplay będzie transmitować m.in. eliminacje w strefie Afryki do piłkarskiego mundialu w 2022 roku, turniej Copa America w 2024 roku (plus mecze towarzyskie reprezentacji Brazylii i Argentyny), mundial w piłce nożnej kobiet w 2023 roku, rozgrywki golfowe US Open, spotkania piłki ręcznej Bundesligi, mecze koszykówki FIBA EuroLeague Women, a także turnieje snookera, pool bilarda oraz dartów PDC.

Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay jest Paweł Wilkowicz, poprzednio redaktor naczelny Sport.pl.

Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.

Na Viaplay także filmy, seriale i „Fort Boyard”

W ofercie Viaplay będzie ponad 70 produkcji oryginalnych, m.in. seriale „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Wisting”, „Pod osłoną mroku”, „Honor” i „Box 21”. Platforma będzie też oferować treści od amerykańskich producentów i nadawców NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS, m.in. seriale „New Amsterdam”, „Chicago”, „The Good Doctor”, „S.W.A.T.”, „Hawaii Five-0” i „Opowieść podręcznej”, a także serie filmów „Spider-Man”, „Faceci w czerni”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” i „Indiana Jones”.

Oferta dla dzieci będzie obejmować m.in. seriale „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” oraz „SpongeBob Kanciastoporty”.

Platforma zapowiedziała też pierwszą produkcję niesportową w Polsce: jesienią br. pokaże nową edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”.

Wszystkie filmy oraz seriale na platformie Viaplay, a także większość treści oryginalnych, będzie dostępna z napisami w języku polskim lub polskim lektorem, natomiast programy dla dzieci będą oferowały polski dubbing.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cda-tv-platforma-telewizja-w-internecie-online-jak-dziala,7170165036545665a ##

- Viaplay zaoferuje polskim widzom coś unikalnego – połączenie najlepszych wydarzeń sportowych dostępnych na żywo, najwyższej klasy treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów oraz seriali, a także programów dla dzieci, jest propozycją, której nie ma obecnie na rynku, a to dopiero początek. Będziemy nieustannie inwestować w produkcję treści, dlatego szczególnie czekamy na możliwość współpracy zarówno z nowymi polskimi twórcami, jaki i tymi o już ugruntowanej pozycji, by przygotować lokalne treści Viaplay Originals - zapowiedział Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online