Viaplay zyskuje klientów w Polsce. Ograniczono stratę

Na koniec marca platforma Viaplay miała więcej subskrybentów w Polsce niż rok wcześniej. Viaplay Group przy wzroście kwartalnych przychodów o 5 proc. osiągnęła 605 mln koron zysku netto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Viaplay zyskuje klientów w Polsce. Ograniczono stratę

Viaplay na koniec marca br. miała 1,624 mln subskrybentów w krajach, z których chce się wycofać, czyli Polsce, Wielkiej Brytanii i krajach bałtyckich. Rok wcześniej z platformy korzystało tam 1,621 mln klientów, a na koniec ub.r. - 1,659 mln.

Kwartalne przychody Viaplay Group na tych rynkach zwiększyły się o 15,2 proc. do 298 mln koron szwedzkich. Firma w sprawozdaniu zaznaczyła, że to wynik przede wszystkim wyższej liczby subskrybentów i podwyżki cen w Polsce (wyższe ceny wprowadzono w marcu ub.r.).

Przy skurczeniu się kosztów operacyjnych z 652 do 345 mln koron strata operacyjna zmalała z 394 do 47 mln koron.

W lutym br. Viaplay Group uzgodniła sprzedaż swojego biznesu na Litwie, Łotwie i w Estonii: zbyła posiadane prawa do transmisji sprzedała koncernowi TV3 Group i przeniosła swoich subskrybentów do jego platformy Go3. Z kolei na początku kwietnia porozumiała się co do sprzedaży brytyjskich kanałów sportowych ich poprzedniemu właścicielowi SSBL Limited.

Z Polski platforma Viaplay zamierza wycofać się do połowy przyszłego roku.

Liczba subskrybentów Viaplay w Polsce w I kwartale 2024 roku

W głównym obszarze swojej działalności, czyli przede wszystkim krajach skandynawskich i Holandii, Viaplay Group zanotowała w zeszłym kwartale 4,46 mld koron przychodów, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem. W ujęciu organicznym dynamika wyniosła 5,6 proc.

Viaplay ma dużo mniej subskrybentów w Skandynawii

Wpływy z subskrypcji do Viaplay zmalały o 3,7 proc. do 1,96 mld koron, a z reklam - o 4,4 proc. do 834 mln. Natomiast przychody z linearnych stacji telewizyjnych zwiększyły się o 3 proc. do 1,18 mld koron, a sprzedaż sublicencji i pozostałe wpływy podskoczyły z 219 do 479 mln koron.

Rok do roku liczba subskrybentów Viaplay w tych krajach zmalała z 6,02 do 4,85 mln, co wynika z zakończenia nierentownych akcji promocyjnych. Wynik operacyjny pogorszył się ze 103 mln koron zysku do 270 mln straty.

grafika

Viaplay Group znów z zyskiem

Łączne przychody Viaplay Group w minionym kwartale wyniosły 4,76 mld koron, o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszt ich uzyskania wzrósł z 4,13 do 4,46 mld.

Koncern ograniczył natomiast wydatki na sprzedaż i marketing (z 329 do 232 mln koron) oraz ogólne i administracyjne (z 418 do 373 mln), obejmujące m.in. koszty pracownicze.

Strata operacyjna pogłębiła się z 325 do 473 mln koron, a przy wzroście bilansu przychodów i kosztów finansowych z 37 mln koron straty do 1,09 mld koron zysku wynik netto poszedł w górę z 288 mln koron straty do 605 mln koron zysku.

Wyniki finansowe Viaplay Group w I kwartale 2024 roku

Canal+ największym inwestorem w Viaplay Group

W lipcu ub.r. 12 proc. akcji Viaplay Group przejął Canal+, a 10,1 proc. - norweski koncern Schibsted. W styczniu akcjonariusze zgodzili się na emisję nowych walorów o wartości 4 mld koron (355 mln euro), z czego połowa przychodów na pójść na zmniejszenie zadłużenia. 

Akcje za 3,1 mld koron kupiły Canal+ i PPF, oba koncerny mają po ok. 29,3 proc. kapitału Viaplay Group.

We wtorek na początku sesji giełdowej, po ogłoszeniu wyników z pierwszego kwartału, akcje Viaplay Group taniały o ok. 8 proc. do 0,73 korony.

Przez minionych 12 miesięcy kurs spółki zaliczył kilka tąpnięć. Największe, z poziomu ok. 70 do ok. 20 koron, nastąpiło na początku czerwca, gdy koncern zapowiedział duże spadki wartości posiadanych praw do transmisji sportowych oraz restrukturyzację.

Kurs akcji Viaplay Group od wiosny 2023 do wiosny 2024 roku

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele