Po wyjściu z Polski dalej bez zysku. Na Viaplay ubyło subskrybentów

W zeszłym kwartale właściciel platformy streamingowej Viaplay, która z końcem czerwca br. wycofała się z Polski, zanotował spadek przychodów o prawie 9 proc. i stratę netto tylko nieco mniejszą niż przed rokiem. Klientów Viaplay ubyło w krajach skandynawskich i Holandii.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Po wyjściu z Polski dalej bez zysku. Na Viaplay ubyło subskrybentów
Fot. materiały prasowe Viaplay Group

Viaplay Group w trzecim kwartale 2025 roku osiągnęła przychody wynoszące 4,02 mld koron szwedzkich, co wobec 4,41 mld przed rokiem oznacza spadek o 9 proc.

Firma z końcem czerwca br., po prawie czterech latach obecności, wycofała z polskiego rynku swoją platformę Viaplay. W trzecim kwartale ub.r. wypracowała u nas 203 mln koron przychodów i 7 mln straty operacyjnej, a w minionym kwartale – już tylko 4 mln przychodów.

Mniej subskrybentów Viaplay w Skandynawii i Holandii

Viaplay Group spadki zanotowała też w swojej głównej działalności, obejmującej kraje skandynawskie, Holandię oraz obecną na innych rynkach ofertę Viaplay Select. Kwartalne przychody zmalały rok do roku o 4,6 proc. do 4,01 mld koron. W ujęciu organicznym spadek wyniósł 2,7 proc.

Przyczyną jest przede wszystkim mocne zmniejszenie się wpływów z sublicencji i innych źródeł – o 36,9 proc. do 223 mln koron. Firma wyjaśnia w komunikacie, że przed rokiem sprzedaż licencji do filmów i seriali była wyjątkowo wysoka.

Przychody z subskrypcji do platformy Viaplay zmalały o 1 proc. do 1,89 mld koron, mimo że liczba jej klientów poszła w dół o 9,7 proc.: z 4,76 do 4,3 mln. Koncern zaznaczył, że liczba subskrybentów kupujących dostęp bezpośrednio na platformie wzrosła – zarówno rok do roku, jak i w porównaniu z zeszłym kwartałem. Natomiast wskutek zmian w umowach partnerskich ubyło klientów korzystających z platformy za pośrednictwem innych podmiotów.

Przychody Viaplay Group z dystrybucji telewizji linearnej spadły o 3,2 proc. do 1,14 mld koron, zaś te z reklam nieznacznie wzrosły: o 0,6 proc. do 752 mln.

Wyniki finansowe Viaplay Group
Wyniki finansowe Viaplay Group © Licencjodawca

Równocześnie kwartalne koszty sprzedaży zmalały z 3,96 do 3,58 mld koron. Firma ograniczyła też wydatki marketingowe oraz w obszarze ogólnym i administracyjnym.

Rentowność firmy pozostała jednak na minusie: strata operacyjna z głównej działalności wzrosła z 49 do 56 mln koron, a strata netto zmalała ze 148 do 142 mln.

Viaplay Group w pierwszych trzech kwartałach br. poprawiła rentowność operacyjną: wypracowała 151 mln koron zysku, wobec 465 mln straty rok wcześniej. Jednak jej bilans wydatków i przychodów finansowych pogorszył się r/r z 865 do -393 mln koron. W konsekwencji wynik netto za trzy kwartały poszedł w dół z 336 mln zysku do 316 mln straty.

Wyniki finansowe Viaplay Group
Wyniki finansowe Viaplay Group © Licencjodawca

Wciąż mamy wiele do zrobienia, ale nasza transformacja przebiega zgodnie z planem, wspierana przez dyscyplinę finansową i silną koncentrację na tworzeniu długoterminowej wartości – podkreślił w komunikacie Joergen Madsen Lindemann, CEO i prezes Viaplay Group.

Coraz bliżej przejęcie za miliard

Jak już informowaliśmy, w lipcu br. firma porozumiała się z koncernem telekomunikacyjnym Telenor co do przejęcia pozostałych 50 proc. operatora satelitarnego Allente Group. Ma za nie zapłacić 1,1 mld koron.

Uzyskano już większość niezbędnych zgód regulacyjnych, potrzeba jeszcze zielonego światła od szwedzkiego organu antymonopolowego. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Reporterskie magazyny Polsatu z nową oprawą. "Stawiamy na większą dynamikę"

Reporterskie magazyny Polsatu z nową oprawą. "Stawiamy na większą dynamikę"

Przedświąteczna gorączka to żniwa dla złodziei danych osobowych

Przedświąteczna gorączka to żniwa dla złodziei danych osobowych

W Onecie wywiad z Donaldem Trumpem. Efekt współpracy między redakcjami

W Onecie wywiad z Donaldem Trumpem. Efekt współpracy między redakcjami

Dziennikarz polityczny przechodzi z "Super Expressu" do Kanału Zero

Dziennikarz polityczny przechodzi z "Super Expressu" do Kanału Zero

Ferrero Rocher na dłużej z Artegence

Ferrero Rocher na dłużej z Artegence

Grześki wystartowały z zimową kampanią

Grześki wystartowały z zimową kampanią