Jak informuje francuski serwis BFMTV, rozmowy na temat przejęcia mają trwać już od kilku miesięcy.
Do koncernu Vivendi należy obecnie pakiet udziałów grupy reklamowo-mediowej Havas. Przejęcie Publicis dodatkowo wzmocniłoby pozycję koncernu w sektorze reklamy i komunikacji.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/publicis-groupe-agencja-q-obsluga-infiniti ##
W 2020 r. koncern Vivendi zanotował przychody wy wysokości 16,090 mld euro, co oznacza wzrost o 1,2 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Największe wpływy przyniosły koncernowi Universal Music Group, Canal+ Group oraz Havas Group. Vivendi wypracowało zysk netto w kwocie 1,228 mld euro. To spadek o 29,5 proc. w zestawieniu z poprzednim rokiem, gdy po stronie zysków koncern zanotował 1,741 mld euro.
Publicis to jedna z największych grup reklamowych na świecie. Została założona w 1926 roku przez Marcela Bleustein-Blancheta. Jego rodzina pozostaje głównym udziałowcem koncernu.

Obecnie grupa działa w modelu organizacyjnym Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań.
Organizacja podzielona jest na cztery główne obszary świadczenia usług: Publicis Communications (komunikacja, reklama), Publicis Media (obsługa mediowa), Publicis Sapient (konsulting) i Publicis Health (komunikacja medyczna). Do Publicis należą m.in.agencje Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom, Zenith, MSL.
W III kwartale 2020 roku przychody organiczne Publicis Groupe były niższe rok do roku o 5,6 proc.











