Vivid Games zyskuje dzięki lepszej monetyzacji graczy. Przychody z „Real Boxing 1” przewyższają oczekiwania

Zysk netto Vivid Games SA w II kwartale 2015 roku wyniósł 0,95 mln zł (wzrost o 93 proc. rok do roku). Rosnące wpływy spółka zawdzięcza głównie oferowanej w systemie free-to-play grze „Real Boxing 1”. Zarząd liczy, że druga część symulacji pozwoli na jeszcze większy wzrost przychodów. Producent w najbliższym czasie planuje wydać jeszcze dwa tytuły – „Metal Fist” oraz „Real Casino”. Budżet każdego z nich wyniesie 3-5 mln złotych.

newseria / pr
newseria / pr
Udostępnij artykuł:
Vivid Games zyskuje dzięki lepszej monetyzacji graczy. Przychody z „Real Boxing 1” przewyższają oczekiwania
fot. Shutterstock.com

– W tym roku kończymy już produkcję „Real Boxing 2”, to jest nasz najnowszy tytuł, który zgodnie z zapowiedzią będzie wydany już na przełomie III i IV kw. – mówi Roy Huppert, członek zarządu Vivid Games SA.

Przedstawiciel bydgoskiej spółki informuje również, że rozpoczęła się już produkcja kolejnego tytułu – „Metal Fist”, który ma trafić na rynek w I półroczu 2016 roku. Na drugą połowę przyszłego roku zaplanowano natomiast dystrybucję gry „Real Casino”.

– Ogólnie mamy zajęty kalendarz, cały czas sprzedajemy gry „Real Boxing 1”, coraz lepsze wyniki osiągamy na naszych użytkownikach, jesteśmy w stanie coraz lepiej ich monetyzować, na co też liczymy w przypadku wydawania i produkcji gry „Real Boxing 2” – wyjaśnia dyrektor finansowy Vivid Games SA.

Rozmówca tłumaczy, że będzie to produkcja nowego rodzaju, od podstaw tworzona w modelu free-to-play. Roy Huppert liczy na to, że zastosowane elementy skłonią użytkowników do większego zaangażowania i przełożą się na lepszą monetyzację gry.

– Widzimy, że przychody z tytułu użytkowników na „Real Boxing 1” rosną i w tym momencie przewyższają nasze oczekiwania. Jesteśmy z tego zadowoleni – ocenia Huppert.

W II kwartale 2015 roku deweloper osiągnął ponad 4,1 mln złotych przychodów ze sprzedaży (wzrost o 47 proc. rok do roku). Za znaczną część wpływów odpowiada „Real Boxing 1”. Obecnie gra ma około 3-3,5 mln aktywnych użytkowników, a przeciętne przychody przypadające na jednego gracza już teraz są na poziomie, który spółka planowała osiągnąć dopiero za kilka miesięcy. Druga część sportowego symulatora niesie ze sobą jeszcze większe możliwości monetyzacji.

– Potencjał formuły free-to-play jest potężny i mamy nadzieję, że etapami dojdziemy do tych standardów, jakie są możliwe do osiągania nie tylko w Polsce, lecz także na Zachodzie. Wiążemy pewne nadzieje z tym modelem – tłumaczy dyrektor finansowy.

Gra „Real Boxing 1” oferowana jest przez kanały dystrybucyjne Apple oraz Google Play. W ostatnim czasie spółka zaistniała również w Ameryce Południowej oraz Azji.

– Najbardziej interesującymi dla nas rynkami pod kątem przychodowym są rynki anglosaskie, Stany Zjednoczone, Europa, gdzie zamożność klientów przekłada się też na wydatki związane z grą – zaznacza rozmówca.

Roy Huppert zwraca jednak uwagę na bardzo duży potencjał dalekowschodnich rynków, które generują aż 50 proc. przychodów z całego rynku gier mobilnych. Spółka liczy na to, że „Real Boxing 2” zyska spore uznanie wśród graczy w Azji. W realizacji tego celu ma pomóc m.in. współpraca z lokalnymi wydawcami.

Akcje spółki Vivid Games od 2012 roku notowane są na rynku NewConnect. W piątek NWZA spółki podjęło decyzję o wprowadzenie akcji wszystkich serii na rynek główny GPW.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online