W lutym br. serwis VoD.pl (należący do Grupy Onet-RASP) na komputerach stacjonarnych odwiedziło 3,15 mln realnych użytkowników (czyli 14,32 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 26,5 mln odsłon - pokazują dane z badania gemiusAudience opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Witryna miała nieco ponad milion użytkowników więcej niż Player.pl (Grupa TVN), który jednak zanotował prawie dwa razy więcej odsłon - 50,92 mln.
Kolejne miejsce zajęły serwisy należące do innych nadawców telewizyjnych: Ipla (Grupa Cyfrowy Polsat) i Vod.tvp.pl (Telewizja Polska). Iplę jako aplikacja i strona zanotowała 1,33 mln użytkowników (6,05 proc. wszystkich użytkowników), a na samej stronie wykonano 14,62 mln odsłon. Z kolei serwis TVP miał 769,4 tys. użytkowników i 9,7 mln odsłon.
Witryny VoD nadawców telewizyjnych największą odwiedzalność mają w czasie wiosennych i jesiennych ramówek, czyli od połowy lutego do czerwca i od września do listopada. Telewizja Polska zdecydowała niedawno, że swoich seriali i programów nie będzie dalej udostępniać innym serwisom VoD. Te produkcje zniknęły już z VoD.pl, a na Ipli będą dostępne jeszcze tylko przez kilka miesięcy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/za-korzystaniem-z-vod-najbardziej-przemawia-wygoda-zniecheca-ograniczona-oferta-programowa ##
Z kolei Kinoplex.gazeta.pl (należący do Agory) w lutym zanotował tylko 35,4 tys. użytkowników i 208,1 tys. odsłon. Wydawca zdecydował się zamknąć w kwietniu witrynę, uzasadnia to jej niezadowalającą popularnością i zbyt małymi wpływami.
VoD.pl miał w lutym br. o 3,79 pkt proc. niższy zasięg proc. i o 2,22 mln odsłon mniej na komputerach stacjonarnych niż rok wcześniej (to spadki o 20,9 proc. i 7,73 proc.). Ipla straciła 1,31 pkt proc. zasięgu (17,8 proc. w dół), a Ipla.tv - 4,38 mln odsłon (23,1 proc. w dół).
Za to Player.pl zyskał w skali roku 3,27 pkt proc. zasięgu i 21,91 mln odsłon (to 51 proc. i 75,5 proc. w górę), a Vod.tvp.pl przy nieznacznie niższym (o 4,1 proc.) zasięgu zanotowała o 1,27 mln odsłon więcej (15,1 proc. w górę).

Kinoplex.gazeta.pl, z którego stopniowo wycofywane są treści, stracił w skali roku aż 82,4 proc. zasięgu i 84,3 proc. odsłon.











