VoD.pl przed Playerem i Ipla.tv, VoD.TVP.pl z rekordem, w dół aplikacja Ipla

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie pozostają VoD.pl, Player.pl i Ipla.tv - pierwszy ma najwięcej użytkowników, a dwa kolejne notują najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania. Bardzo duży wzrost w skali roku osiągnęła sekcja VoD serwisu TVP.pl, a spory spadek zanotowała aplikacja Ipla.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W kwietniu br. VoD.pl (należący do Grupy Onet) odwiedziło 3,38 mln użytkowników, prawie dwa razy więcej niż zanotował zajmujący kolejne miejsce Player.pl (Grupa TVN) - 1,97 mln, oraz po ponad dwa-trzy razy więcej niż Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln, i dział VoD serwisu TVP.pl - 1,18 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Natomiast Player.pl i Ipla.tv zanotowały najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika. Pierwszy serwis miał 52,58 mln odsłon oraz 8 godzin i 12:10 minuty średniego czasu, a drugi - 34,45 mln odsłon oraz 4 godziny i 58:55 minuty czasu. Sekcja VoD na TVP.pl przyciągnęła przeciętnego użytkownika na 2 godziny i 17:10 minuty, a VoD.pl i Kinoplex.gazeta.pl - na nieco ponad godzinę.

Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w kwietniu br. zanotowała 780,8 tys. użytkowników i 1,92 mln uruchomionych aplikacji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Serwisy należące do nadawców telewizyjnych najlepsze statystyki osiągają w czasie wiosennej ramówki od marca do maja i jesiennej od września do listopada. Mają też inne strategie udostępniania treści. Na Player.pl i Ipli oprócz produkcji TVN i Polsatu dostępnych jest sporo materiałów od zewnętrznych podmiotów (na Player.pl pojawiły się one w lutym ub.r.), m.in. od Telewizji Polskiej, która natomiast nie ma u siebie zewnętrznych produkcji, za to sporo swoich programów udostępnia na YouTubie.

Wszystkie te serwisy zawierają głównie programy rozrywkowe, seriale i filmy. Na Ipla są też programy i transmisje sportowe, a TVP udostępnia je w sekcji sportowej swojego portalu. Programy informacyjne i publicystyczne TVN można oglądać głównie na TVN24.pl, a TVP - na TVP.info. W ofercie Kinoplex.gazeta.pl są głównie filmy i kilka seriali, a na VoD.pl - także programy telewizyjne.

W serwisach większość produkcji jest dostępnych za darmo, natomiast za oglądanie tych najatrakcyjniejszych (zwłaszcza premierowych filmów) trzeba płacić. Na Player.pl pod koniec ub.r. wprowadzono ofertę dla klientów sieci T-Mobile, a na TVP.pl - bezpłatną Strefę Widza dla osób płacących abonament RTV.

Z serwisów VoD związanych z mniejszymi nadawcami telewizyjnymi najpopularniejsze jest HBOgo.pl, które w kwietniu br. odwiedziło 125,7 tys. użytkowników.

VoD.pl stracił w skali roku 350,3 tys. użytkowników, 5,09 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,1 proc., 14,7 proc. i 1,8 proc.). Natomiast Player.pl odwiedziło o 263,9 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (15,5 proc. w górę), którzy wykonali 5,8 mln odsłon więcej (12,4 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie 56:34 minuty mniej (10,3 proc. w dół).

Ipla.tv zyskała rok do roku 66,1 tys. użytkowników, 6,25 mln odsłon i 55:37 minuty średniego czasu korzystania (to 4,8 proc., 22,2 proc. i 22,9 proc. w górę), za to aplikacja Ipla zanotowała spadek o 355,7 tys. użytkowników i 332,2 tys. uruchomionych aplikacji (31,3 i 14,7 proc. w dół).

Bardzo duży wzrost osiągnęła natomiast sekcja VoD na TVP.pl - o 608,7 tys. użytkowników i 10,4 mln odsłon (czyli 105,7 proc. i 152,7 proc.). Średni czas korzystania ze strony wzrósł skokowo z marca na kwiecień br., po tym jak dołączyła ona w Megapanelu do pomiaru streamów wideo.

Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki czołowych serwisów w 2014 i 2015 roku

VoD.pl notuje bardzo stabilną odwiedzalność, wynoszącą zazwyczaj 3,5-4 mln użytkowników i 30-39 mln odsłon. W kwietniu br. miał najniższe w ostatnim półtora roku statystyki liczby użytkowników i odsłon.

Na stronie każdy użytkownik spędza miesięcznie ok. godziny.

Player.pl najlepsze wyniki osiąga od marca do maja i od września do listopada, czyli w czasie trwania ramówek telewizyjnych z premierowymi produkcjami. Serwis notuje wtedy ok. 2 mln użytkowników i 50-60 mln odsłon miesięcznie, a przeciętny odwiedzający spędza w nim po 8-9 godzin.

W pozostałych miesiącach wyniki strony maleją do 1-1,5 mln użytkowników, 20-50 mln odsłon oraz 6-7 godzin średniego czasu korzystania

Podobne wahania jak w przypadku Player.pl, choć w mniejszej skali, są w wynikach Ipla.tv. W czasie trwania wiosennych ramówek telewizyjnych miał po 1,3-1,5 mln użytkowników i ok. 30 mln odsłon miesięcznie, a jesienią ub.r. było to nawet 1,6-1,8 mln użytkowników i 33-36 mln odsłon.

Średni czas korzystania ze strony wydłużył się z zazwyczaj 3,5-4 godzin miesięcznie w ub.r. do 4,3-5 godzin w pierwszych miesiącach br.

Sekcja VoD serwisu TVP.pl zaczęła mocno zyskiwać na odwiedzalności jesienią ub.r. Od stycznia do września miała po 370-750 tys. użytkowników i 4,1-8,8 mln odsłon miesięcznie, w listopadzie - już 970 tys. użytkowników i 12 mln odsłon.

Wiosną br. strona osiągnęła rekordowe statystyki: w marcu i kwietniu odwiedziło ją po 1,1-1,2 mln internautów i 17,2 mln odsłon.

Skokowy wzrost średniego czasu korzystania z witryny, który nastąpił w kwietniu br., wynika głównie z dołączenia przez nią do pomiaru streamów wideo w Megapanelu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów