Przychody z usług spadły o 1,3 proc. w związku z wejściem w życie podwyżek cen usług szerokopasmowych. Operator stracił 70 000 klientów telewizji kablowej i 51 000 korzystających z internetu szerokopasmowego. Baza klientów telewizyjnych Vodafone spadła o 120 000, podczas gdy baza klientów korzystających z kilku usług firmy pozostała stabilna na poziomie 2,3 miliona.
Zmiana prawa na rynku niemieckim
Straty poprzedzają wstrząs na niemieckim rynku telewizyjnym, który nastąpi w lipcu przyszłego roku, kiedy to nowe prawo definitywnie wyłączy możliwość wybierania i podpisywania przez spółdzielnie mieszkaniowe i właścicieli domów wielorodzinnych umowy zbiorowej na usługę telewizji kablowej od jednego operatora. Oznacza to, że najemcy będą mogli swobodnie wybierać dowolnego dostawcę usług, a nie korzystać z narzuconego przez spółdzielnię. Dla branży telekomunikacyjnej będzie to duży cios.

Lepsze wyniki firma odnotowała w Wielkiej Brytanii, gdzie Vodafone miał 42 000 klientów usług internetowych w pierwszym kwartale, a obecnie ma już 1,3 miliona klientów.
Straty i zwolnienia

Całkowite przychody firmy spadły o 4,8 proc. do 10,7 mld euro (9,3 mld funtów) w ciągu trzech miesięcy (wynik finansowy pochodzi z końca czerwca tego roku).
Vodafone w maju tego roku ogłosił plan zwolnienia 11 tysięcy osób, który będzie realizował w ciągu najbliższych trzech lat. Pisaliśmy o tym tutaj.











