Vodafone: kupowanie mediów cyfrowych we własnym zakresie jest „zdecydowanie dobre”

Koncern Vodafone, który kilka miesięcy temu zdecydował się zająć planowaniem i zakupem mediów internetowych in-house, czyli we własnym zakresie bez udziału agencji mediowej (Wavemaker) ocenia, że strategia ta jest skuteczna. Przekonuje, że kupowanie mediów in-house powinno być bardziej skuteczne o 10-15 proc. w ciągu roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Vodafone: kupowanie mediów cyfrowych we własnym zakresie jest „zdecydowanie dobre”

Sara Martins de Oliveira, globalny dyrektor marki i mediów w Vodafone zdradziła w rozmowie z serwisem Campaign, że firma utworzyła własne zespoły do kupowania mediów cyfrowych już na 11 rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Czechach, Rumunii, Egipcie i RPA, i zatrudniła w nich ok. 120 osób.

- Media dostępne do licytacji powinny być od 10 proc. do 15 proc. „bardziej efektywne” w pierwszym roku in-sourcingu, - powiedziała Oliveira. - Jeśli uda nam się to osiągnąć, co jest pierwszą wskazówką, to będzie to bardzo pozytywny wynik - powiedziała. Około 70 proc. poprawy wynika z wydajności mediów i 30 proc. z oszczędności.

Vodafone wydaje około 600 mln funtów rocznie na reklamę. Poprawa efektywności o 15 proc. ma pomóc zaoszczędzić dziesiątki milionów funtów.

Od czasu wprowadzenia zakupu mediów cyfrowych "in-house", Vodafone zrealizował w ten sposób 12 kampanii reklamowych. - Kluczowe wskaźniki wydajności są zdecydowanie dobre - naprawdę, bardzo dobre w każdym aspekcie- powiedziała Oliveira, wyjaśniając, w jaki sposób Vodafone porównał kluczowe wskaźniki wydajności, takie jak współczynnik klikalności i czas wyświetlania, z poprzednimi kampaniami.

Wskazała jako przykład kampanię „Future Job Finder” prowadzoną w dużej mierze na Facebooku. W tej kampanii udało się obniżyć koszt kliknięcia i osiągnąć 50 proc. wzrost liczby kliknięć oraz spowodować 66 proc. skrócenie czasu trwania sesji w porównaniu z poprzednią kampanią.

Obsługą mediową Vodafone zajmuje się agencja Wavemaker (GroupM/WPP). Mimo współpracy z tym domem mediowym, firma zdecydowała się na zakup mediów internetowych w ub.r. we własnym zakresie.  Oliveira wyjaśnia, że stało się tak, ponieważ narzędzia do planowania i kupowania, które wcześniej były domeną agencji zewnętrznych, stały się łatwo dostępne dla reklamodawców.

Tzw. in-housing w zakupie mediów cyfrowych to rosnący trend. Także inne amerykańskie firmy telekomunikacyjne  część mediów cyfrowych kupują we własnym zakresie, np. Sprint i T-Mobile.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"