W pełni elektryczny Buggy nawiązuje do historycznych wzorów z Kalifornii. W przeszłości pojazdy te wykorzystywały podwozie Garbusa.
Pojazd będący współczesną interpretacją Buggy, tak jak pierwowzór, nie ma stałego dachu ani konwencjonalnych drzwi. W jego wyglądzie w oczy rzucają się ponadto odsłonięte koła z oponami do jazdy w terenie oraz szerokie progi.
Historia rekreacyjnych pojazdów z rozwiązaniami technicznymi Volkswagena sięga od Garbusa Cabrio, poprzez pojazdy specjalne z nadwoziami stworzonymi np. przez firmy Hebmüller i Rometsch, po zupełnie otwarte wersje, jak Meyers-Manx Buggy. Do lat 80. na świecie powstało ok. 250 tys. egzemplarzy pojazdów wytwarzanych w krótkich seriach oraz unikatów.

Studyjny elektryczny Buggy będzie miał swoją premierę podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca 2019 r.).











